Zamiast pasażerów cargo. Airbus ma pomysł
Airbus opracowuje dla linii lotniczych rozwiązaniepozwalające na wykorzystanie samolotów szerokokadłubowych do przewozu wyłącznietowarów podczas pandemii COVID-19
Inżynierowie Airbusa w Tuluzie pracują nad modyfikacjąsamolotów z rodzin A330 i A350, umożliwiającą liniom lotniczym instalowaniepalet towarowych – po demontażu foteli klasy ekonomicznej – bezpośrednio natorach siedzeń w podłodze kabiny.
Biznesowa ciągłość
Nowe rozwiązanie wesprze starania przewoźników na rzeczutrzymania ciągłości działalności biznesowej, a także złagodzi globalnyniedobór zdolności przewozowych z powodu powszechnego uziemienia samolotówdalekiego zasięgu, standardowo przewożących oprócz pasażerów także fracht.Ponadto pomoże branży sprostać dużemu popytowi na loty z pomocą humanitarną wcelu szybkiego transportu dużych ilości sprzętu medycznego i innych materiałówna duże odległości do miejsc, w których są one potrzebne.
W porównaniu z mocowaniem ładunków na siedzeniachrozwiązanie proponowane przez Airbusa ułatwia i przyspiesza załadunek irozładunek, a także ogranicza zużycie siedzeń. Inne korzyści wynikają z lepszejochrony przeciwpożarowej oraz ograniczenia obciążeń struktury samolotu, poprzezzapobieżenie przesuwaniu się ładunków w locie.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Modyfikacja jest dostępna dla użytkowników samolotów wpostaci Biuletynu Serwisowego Airbusa (SB). W dokumencie tym Airbus wskazujezakres prac do wykonania przez techników, a także zarządza procesem uzyskiwaniajednorazowej certyfikacji od Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego(EASA). Biuletyn opisuje sposób usunięcia siedzeń wraz z multimedialnymsystemem rozrywki uprzyjemniającym lot, instalacji palet ładunkowych izwiązanego z nimi wyposażenia bezpieczeństwa, a także sposób reinstalacjioryginalnych elementów kabiny pasażerskiej w celu powrotu do operacjipasażerskich. Biuletyn SB będzie również obowiązywał po zakończeniu pandemiiCOVID-19.
„