Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Zakupowa mekka na Lotnisku Chopina

infoair
01.08.2011 13:04

Lecisz na wakacje z Warszawy? Przygotuj dodatkową torbę na zakupy! Klienci wybranych touroperatorów rozpoczynający zagraniczną wycieczkę na Lotnisku Chopina dostają nawet do 20 proc. rabatu w wybranych sklepach i restauracjach zlokalizowanych na terenie warszawskiego portu. A jest w czym wybierać. Do dyspozycji pasażerów pozostaje 40 sklepów i 15 lokali gastronomicznych. Cała strefa handlowa obejmuje ponad 7 tys. m kw. a wkrótce powiększy się o kolejnych 400 m kw.

Warszawskie Lotnisko Chopina –podobnie jak wszystkie największe porty lotnicze na świecie oferuje swoim klientom nie tylko szybką i sprawną odprawę, ale także możliwość atrakcyjnych zakupów w strefie wolnocłowej.

Bogaty wybór
Pasażerowie mogą się zaopatrzyć na lotnisku w szeroki wybór różnorodnych towarów, m.in. perfumy i kosmetyki, alkohol, luksusową biżuterię i zegarki, artykuły spożywcze, odzież, akcesoria podróżne, upominki, książki, prasę czy kwiaty. Na terenie portu można znaleźć znane i sprawdzone marki, m.in. W. Kruk, Esprit, Virgin czy Inmedio, a także sklepy duty free: Aelia, Baltona, Keraniss. Wkrótce wybór będzie jeszcze większy, bowiem w najbliższych dniach planowane jest otwarcie dwóch nowych pirsów (część terminala, w której pasażerowie oczekują na wejście na pokład samolotu), w których znajdą się cztery nowe sklepy i lokale gastronomiczne. Będzie można odwiedzić sklep Baltony z ofertą bestsellerowych artykułów duty free, salon prasowy Relay i kawiarnię Empik Cafe. W przyszłości uruchomiony zostanie także bar sushi –nowość na polskich lotniskach. – Największym zainteresowaniem pasażerów cieszą się takie towary jak alkohol, perfumy, słodycze, wyroby tytoniowe oraz prasa –mówi Piotr Nalej, dyrektor Biura Handlowego Lotniska Chopina. – Wiele osób chętnie zaopatruje się w rzeczy, których zapomniało zapakować do bagażu, a także korzysta z bogatej oferty sklepów bezcłowych. Istnieje również możliwość załatwienia spraw na poczcie i w banku, wymiany walut w kantorze czy wypożyczenia samochodu.

Wakacyjne rabaty
Okres wakacyjny, w czasie którego na lotnisku rozpoczyna się najwięcej zagranicznych podróży turystycznych, sprzyja zakupom. W 2010 roku aż 62 proc. pasażerów odlatujących z Lotniska Chopina dokonało zakupów w sklepach na lotnisku. Każdy z nich wydał na lotnisku średnio po 108 złotych (łącznie zakupów na lotnisku dokonało ponad 2,7 mln osób). Największe kwoty przeznaczają na zakupy pasażerowie lotów czarterowych wybierający się na zagraniczne wycieczki. I właśnie im już po raz drugi Lotnisko Chopina oferuje pakiet atrakcyjnych zniżek na zakupy i usługi. Do końca 2011 roku wszystkie osoby, które wykupiły wycieczki organizowane przez touroperatorów Alfa Star, Exim Tours, TUI, Triada, Itaka, Ecco Holiday, RainbowTours i rozpoczynają podróż w warszawskim porcie, mogą taniej kupować w wybranych sklepach i lokalach gastronomicznych na lotnisku.

Aby skorzystać ze zniżki należy przedstawić w kasie sklepu lub lokalu gastronomicznego, specjalny kupon rabatowy, który można otrzymać w biurze touroperatora lub wydrukować ze strony internetowej www.lotnisko-chopina.pl. Na każdym kuponie widnieje informacja o wysokości zniżki oraz miejscu jego realizacji. Kupony można zrealizować w dniu wylotu w lokalach handlowych i gastronomicznych na terenie Lotniska Chopina. Warunkiem skorzystania z programu rabatowego jest okazanie przez pasażera kuponu wraz z biletem lotniczym wystawionym przez touroperatora.

Satysfakcja klientów
Warszawskie lotnisko dba o różnorodną ofertę restauracji, kawiarni i pubów, w której skład wchodzą popularne marki. Pasażerowie mogą się odprężyć przed lotem w kawiarniach coffeeheaven, Empik Cafe, Voyage Cafe, Pijalni Czekolady Wedel lub posilić w restauracjach Sami Swoi i Varsovia Bistro Cafe oraz barach Flying Bistro. Władze lotniska zadbały także o osoby palące – od połowy lipca można zapalić w dwóch nowoczesnych kabinach zlokalizowanych w strefie wolnocłowej (jedna znajduje się w strefie Schengen w pobliżu salonu ExL Preludium, druga w strefie Non-Schengen, obok salonu ExL Bolero). Wcześniej papierosa można było zapalić tylko na świeżym powietrzu przed budynkiem terminala.

Oferta lotniska trafia w oczekiwania podróżnych, o czym świadczą wyniki stale prowadzonych badań. – Każdego roku przeprowadzamy co najmniej 12 ankiet, które pozwalają poznać opinie pasażerów na temat jakości obsługi na lotnisku, a także jego oferty handlowej i usługowej –mówi Piotr Nalej. – Oferta handlowa naszego portu jest postrzegana pozytywnie przez ponad 70 proc. pasażerów. Mamy nadzieję, że otwarcie nowych sklepów i lokali gastronomicznych wpłynie na jeszcze większe zadowolenie naszych klientów i poprawi całościową ocenę Lotniska Chopina –dodaje dyrektor Nalej.

W ślad za najlepszymi
Wzorem dla rozwoju strefy komercyjnej na Lotnisku Chopina są największe porty lotnicze na świecie. Portal Cheapflights.co.uk stworzył ranking 10 lotnisk z najlepszą ofertą handlową. Na pierwszym miejscu nietypowej listy uplasował się port lotniczy w Dubaju, gdzie najlepiej sprzedają się alkohol, perfumy i złoto. Z kolei zajmujące drugie miejsce lotnisko Heathrow kusi sklepami, mieszczącymi się na rekordowej powierzchni 48 tys. m kw. w pięciu terminalach. W ofercie londyńskiego lotniska można znaleźć butiki światowej sławy projektantów, np. Dior, Gucci, Jimmy Choo, Ralph Lauren, czy Prada oraz popularne marki oferujące przystępne ceny, jak: Marks&Spencer. Dodatkowo Heathrow oferuje pasażerom program lojalnościowy WorldPoints.

Port lotniczy w Warszawie także odpowiada na rosnące potrzeby pasażerów. Oprócz rabatów na zakupy pasażerowie Lotniska Chopina mogą liczyć, podobnie jak to ma miejsce na przykład we wspomnianym Dubaju, na sklepowe loterie i konkursy. W zakończonej niedawno loterii „Mercedes od Baltony”dwoje szczęśliwców, którzy dokonali zakupów w sklepach marki Baltona na lotnisku, odebrało już kluczyli do luksusowych samochodów. Nowoczesnym i innowacyjnym udogodnieniem dla pasażerów jest natomiast możliwość dokonania zakupów nawet na 30 dni przed planowanym odlotem! Wizyta na portalu „e-buy zone”(www.aeliadutyfree.pl) umożliwia złożenie zamówienia na wybrane produkty, które będą następnie gotowe do odebrania bezpośrednio przed podróżą w sklepie Aelia Duty Free na terenie Terminala. Sklep internetowy oferuje szeroki, atrakcyjny wybór produktów i zapewnia możliwość jeszcze lepszego gospodarowania czasem podczas podróży.