Za nami pierwszy „okrągły stół” ws. CPK
30 sierpnia, podczas spotkania Impact Roundtable w Warszawie,zapowiedziano szczegóły dt. spółki celowej CPK. 12 września.
– Dzisiaj odbył się na GPW pierwszy okrągły stół z udziałemlinii lotniczych, które wyraziły zainteresowanie udziałem w kształtowaniu CPK.To pierwsze z cyklu spotkań. Cieszymy się, że największe linie lotnicze widząpotencjał w tym projekcie. W trakcie spotkania odpowiedzieliśmy na wiele pytań dotyczącychprocesu inwestycyjnego – powiedział pełnomocnik rządu ds. CPK Mikołaj Wildpodczas briefingu prasowego. – Za dwa tygodnie, 12 września w Katowicachpodczas kongresu Impact mobility rEVolution'18, będziemy mogli dostarczyćkolejnych danych związanych z kwestiami operacyjnymi i spółką, która będziezarejestrowana w najbliższym czasie – dodał Wild. – Wyszliśmy z założenia, żelepiej poświęcić więcej czasu na ustalenie składu i struktury, perspektywfinansowych spółki. To następuje bez szkody dla tempa prac nad projektem. Wewspółpracy z PFR przeprowadzamy analizy, we współpracy z PPL przygotowujemyprognozy ruchu. Prace pełną parą wystartują po powołaniu spółki – wyjaśnił.
Podkreślił, że dla rządu priorytetem jest zagwarantowaniedalszego rozwoju Polskich Linii Lotniczych LOT, które będą głównym, ale niejedynym użytkownikiem CPK. Na tym etapie prac wszystkie kluczowe linielotnicze chcą przede wszystkim poznać zasady, na jakich będą funkcjonowały wprzyszłym Porcie Solidarność.
– Chcemy zapewnić jak największą dostępność Portu Solidarność,ale chcemy też docenić głównego klienta, którym będzie LOT – dodał minister.
Szef Polskiego Funduszu Rozwoju stwierdził, że LotniskoChopina jest dziś lotniskiem regionalnym, a Centralny Port Komunikacyjny możestać się lotniskiem hubowym Europy Środkowo-Wschodniej, gdzie infrastrukturalotniskowa nie jest aż tak rozwinięta jak w krajach Europy Zachodniej. Dodał,że nie widzi ryzyka braku pozyskania finansowania Centralnego PortuKomunikacyjnego.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Nowe lotnisko, usytuowane pod Warszawą, jest zapowiadanejako jedno znajwiększych przesiadkowych portów lotniczych w Europie. Popierwszym etapie budowy ma obsługiwać do 45 mln pasażerów rocznie, a docelowonawet ok. 100 mln. Lotnisko ma powstać na ok. 3 000 ha gruntów. Do końca2019r. mają trwać prace przygotowawcze, a sam port ma być budowany przezkolejne 8 lat, czyli do końca 2027 r. W ramach ekosystemu projektu zatrudnieniemoże znaleźć nawet 150000 osób.
„