Za 100 zł do Wielkiej Brytanii, Norwegii, Szwecji, Danii, Holandii i Niemiec
Wystarczy naprawdę niewiele pieniędzy w portfelu aby móc zwiedzić cały świat. Dzięki tanim liniom lotniczym, które oferują międzynarodowe rejsy w cenie niższej niż nawet krajowe połączenia kolejowe, możemy zwiedzać na weekend wpaść do światowych stolic. O siedmiu latach obecności największego niskokosztowego przewoźnika w Polsce rozmawiamy z Balazsem Varro, Dyretorem ds. Korporacyjnych Wizz Air.
Redakcja Infoair.pl: Ostatnio Wizz Air świętował swoje 7 urodziny w Polsce. Czy mógłby Pan podsumować ten okres specjalnie dla czytelników Infoair?
Balazs Varro, Dyrektor ds. Korporacyjnych Wizz Air: Nasz pierwszy samolot wystartował z Katowic do Londynu 7 lat temu, dokładnie 19 maja 2004 roku. Katowice są nadal naszą największą bazą, oferujemy loty z tego lotniska do 19 miejsc w Europie (do Włoch, Hiszpanii, Norwegii, Niemiec, Ukrainy itd.). Obecnie Wizz Air posiada 15 baz operacyjnych w Europie Środkowo-Wschodniej –5 baz w Polsce: w Gdańsku, Poznaniu, Katowicach, Warszawie i we Wrocławiu, poza tym w Budapeszcie, Sofii, Bukareszcie, Wilnie, Kijowie, Belgradzie, Pradze oraz trzy bazy w Rumunii w Kluż-Napoka, Tirgu Mures i Timisoara. Wizz Air w sumie oferuje loty na 218 trasach.
Które momenty były najważniejsze dla linii lotniczych Wizz Air?
W 2010 roku przewieźliśmy rekordową liczbę 4,1mln pasażerów z Polski i w tym roku planujemy utrzymać ten wynik. W przeciwieństwie do naszych największych konkurentów, dzięki solidności modelu biznesowego, którym podążamy, udało nam się nadal rozwijać nawet w najtrudniejszych chwilach. W najgłębszych latach recesji udało nam się utrzymać ponad 20% wzrost w każdym roku.
Czy mógłby Pan ogłosić wyniki osiągnięte tego lata?
Nie mamy w zwyczaju podawać wyników z różnych części roku. Zawsze podajemy całoroczne rezultaty. Jednak nie wchodząc w szczegóły, mogę powiedzieć, że osiągnęliśmy zamierzone cele. W ubiegłym roku mieliśmy 84% współczynnik obłożenia dla całej sieci tras i teraz osiągnęliśmy wynik na podobnym poziomie. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy przewieźliśmy 10,6mln pasażerów, a w tym roku kalendarzowym planujemy przewieźć ponad 11 mln pasażerów.
W Polsce nadal największą konkurencją Wizz Air jest LOT i Ryanair. Czy mógłby Pan nam powiedzieć, co wyróżnia Wizz Air na tle innych linii lotniczych?
Nie tylko oferujemy okazyjne ceny biletów naszym pasażerom, ale również gwarantujemy wysoki komfort latania, gdyż posiadamy jedną z najmłodszych flot na świecie (średni wiek samolotu 3,3 lat). Jednocześnie chętnie uczestniczymy w uczciwej konkurencji, która wpływa na utrzymywanie niskich cen oraz oferowanie coraz ciekawszych połączeń, motywuje nas do jeszcze efektywniejszego działania.
Co Państwo obecnie oferujecie pasażerom?
Wizz Air nieustannie poszukuje możliwości na rozwój siatki połączeń oraz utrzymanie jak najniższych kosztów transportu lotniczego do i z Europy Środkowo-Wschodniej. Jak już wspomniałem, oferujemy obecnie loty na 218 trasach. Rozwijamy również nasze bazy w Polsce. W marcu otworzyliśmy nowe trasy z Gdańska do Stavanger, Goteborga, Aarhus oraz z Poznania do Barcelony. Ostatnio uruchomiliśmy też nowe połączenie z łódzkiego lotniska do Londynu oraz ogłosiliśmy nasze plany rozwojowe na lotnisku w Warszawie. Oferujemy loty z polskich lotnisk już na blisko 80 trasach i mamy nadzieję, że ta liczba będzie rosła w przyszłości.
A co się stanie w najbliższej przyszłości?
W ubiegłym roku rozpoczęliśmy działalność na łódzkim lotnisku i chcemy wzmocnić tam naszą pozycję, dlatego ogłosiliśmy otwarcie trasy Łódź-Londyn. Co więcej, mamy zamiar dodać 4 samolot do naszej floty na lotnisku w Warszawie i w związku z tym również otworzymy nową trasę do Stavanger i zwiększymy częstotliwości lotów na już istniejących.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Chcielibyśmy również zapytać o prognozy na rynku lotniczym. Od kiedy tanie linie lotnicze rozpoczęły działalność na polskim rynku zauważalny jest wzrost liczby osób podróżujących samolotem. Czy uważa Pan, że tanie linie lotnicze będą dominować na rynku?
Jesteśmy największym nisko-kosztowym przewoźnikiem w Polsce. Jednocześnie nasi pasażerowie, bardzo nas lubią, otrzymujemy wiele nagród, wygrywamy w sondażach przeprowadzanych wśród polskich pasażerów. Wierzymy, że liczba naszych pasażerów będzie rosnąć każdego roku i Wizz Air będzie coraz bardziej popularny nie tylko w Polsce, ale we wszystkich krajach, z których oferuje loty.
Mam 100 zł. Gdzie mogę polecieć z Polski?
Wizz Air oferuje bardzo tanie bilety. Za 100 zł lub nawet mniej, można polecieć np. do Wielkiej Brytanii, Norwegii, Szwecji, Danii, Holandii, Finlandii, Niemiec, Włoch, Francji.
I ostatnie pytanie, czy mógłby Pan nam powiedzieć jak kupić naprawdę bardzo tanie bilety?
Wizz Air uruchomił niedawno program lojalnościowy Wizz Xclusive Klub. Program został wprowadzony zaledwie pięć miesięcy temu w dniu 31 marca 2011 roku. Do tej pory 100.000 klientów Wizz dołączyło do Wizz Xclusive Club i skorzystało z niższych cen dla członków klubu już na ponad 440.000 lotów. Członkowie klubu korzystają z wyłącznego dostępu do puli promocyjnych biletów, które mogą być tańsze nawet o 10 EUR za lot w jedną stronę w porównaniu z regularnymi cenami. Co więcej, aż do 9 pasażerów możne polecieć wraz z członkiem Xclusive Club i skorzystać z promocyjnych cen. Oferujemy również kartę kredytową Citibank Wizz Air World MasterCard, jest to jedyna karta kredytowa w Polsce, która zwalnia pasażerów z opłaty za płatność kartą przy zakupie biletu Wizz Air. Ponadto, wszystkie transakcje bezgotówkowe wykonane za pomocą tej karty są nagradzane punktami lojalnościowymi.
Dziękujemy za rozmowę.