Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wulkan nie wulkan – pasażerem trzeba się zająć!

infoair
31.01.2013 16:47

Bezpłatne zakwaterowanie, transport, napoje i posiłki – takie wytyczne dla linii lotniczych wydał Trybunał Sprawiedliwości. Wytyczne obowiązują gdy lot zostanie odwołany nawet z przyczyn niezależnych od przewoźnika.

Trybunał Sprawiedliwości wydał wyrok w odpowiedzi na skargę pasażerki, która pozwała linie Ryanair i zażądała odszkodowania za brak udzielenia pomocy kiedy jej lot został odwołany. Przyczyną zmiany w podróży był wybuch wulkanu Eyjafjallajoekull (kwiecień 2010 rok). Uzasadnieniem wyroku było stwierdzenie, że nawet zamknięcie przestrzeni powietrznej nie zwalnia linii lotniczych z obowiązku udzielenia pomocy pasażerom.