Warszawa Modlin: Znów opóźnienia
Wykonawca naprawy progów drogi startowej na Lotnisku Warszawa/Modlin uruchomił węzeł betoniarski i wykonał próbny odcinek nawierzchni.
Zakończyło się frezowanie nawierzchni na progu 26 drogi startowej. Jeszcze w tym tygodniu zakończy się frezowanie precyzyjne na progu 08 i rozpocznie się drugi etap prac naprawczych. W pierwszej kolejności odtworzona zostanie warstwa poślizgowa (łącząca podbudowę z nawierzchnią ścieralną). Od 23.04.2013 r. układana będzie betonowa warstwa ścieralna, najpierw na progu 26, a następnie na progu 08. Zakończenie tego etapu planowane jest na dzień 18.05.2013 r. Po wykonaniu wierzchniej warstwy obu progów w technologii betonowej, nastąpi montaż oświetlenia, wykonanie szczelin dylatacyjnych oraz naniesienie oznakowania poziomego.
Na prośbę lotniska, generalny wykonawca – ERBUD SA, przedstawił zaktualizowany harmonogram napraw. Wg tego planu zakończenie prac nastąpi do dnia 18.06.2013 r., a nie do końca maja, jak zakładał wcześniejszy harmonogram. Z informacji od generalnego wykonawcy wynika, że przesunięcie terminu nastąpiło z powodu bardzo długiego okresu ujemnych temperatur, które uniemożliwiały prowadzenie robót. Zarządowi Spółki Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa-Modlin Sp. z o. o. bardzo zależy na wysokiej jakości realizowanych robót, dlatego też po zapoznaniu się z wyjaśnieniami wykonawcy, zaakceptował przedstawiony harmonogram. Generalny wykonawca zaznaczył, że dołoży wszelkich starań, aby zniwelować powstałą zwłokę.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Podwykonawcą firmy ERBUD SA, odpowiedzialnym za wykonanie warstwy betonowej, jest firma Bilfinger Infrastructures SA. Prace ze strony lotniska nadzoruje firma APB Analiza Projekt Budowa, specjalizująca się w betonowych nawierzchniach lotniskowych. Bieżące ekspertyzy wykonywanych prac prowadzone będą przez Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych.