Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Warszawa gotowe na zimę

infoair
22.10.2014 15:19
Służby Lotniska Chopina zakończyły przygotowania sprzętu do zimowego utrzymania lotniska. Warszawski port dysponuje najnowocześniejszym w Polsce sprzętem do odśnieżania i jest w stanie zapewnić utrzymanie ciągłości ruchu samolotów nawet przy obfitych opadach. Do Akcji Zima w sezonie 2014/15 Służba Utrzymania Lotniska przystępuje z dziesięcioma nowoczesnymi zestawami odśnieżającymi MB2041/Øveraasen (każdy zestaw składa się z pługa lemieszowego o szerokości roboczej 6,8 m, szczotki czyszczącej oraz silnej dmuchawy powietrza). Płyty postojowe i drogi kołowania odśnieżane będą sześcioma zestawami starszego typu oraz pięcioma oczyszczarkami kompaktowymi oraz dużą zraszarką Damman o rozpiętości ramion do 45 metrów. Pozwala to na oczyszczanie dróg startowych w jednym przejeździe w ciągu zaledwie 25-30 min. Ponadto do dyspozycji Służby Utrzymania Lotniska jest jeszcze 41 innych maszyn i urządzeń. –„Do obsługi tego sprzętu mamy grupę wszechstronnie wyszkolonych i doświadczonych pracowników. Do kolejnej zimy jesteśmy dobrze przygotowani i zapewniam, że podejmiemy wszystkie możliwe i zależne od nas działania aby pasażerowie i towary przewożeni samolotami docierali i odlatywali z Warszawy na czas i bez zakłóceń –mówi Radosław Paruzel, zastępca dyrektora Lotniska Chopina. 
Warszawskie lotnisko gotowe na zimę
W przewidywaniu warunków atmosferycznych na lotnisku pomaga jeden z najnowocześniejszych w Europie systemów typu Ice Alert. Składa się na niego sześć stacji pomiarowych rozmieszczonych na obydwu drogach startowych. Każda z nich jest wyposażona w unikalne w skali światowej i opatentowane aktywne zespoły czujników stanu nawierzchni (BOSO i ARCTIS) oraz analizatory gromadzonych danych. Prognozują one z dużym prawdopodobieństwem termin wystąpienia oblodzenie nawierzchni. Jest to możliwe dzięki komputerowej (automatycznej) analizie wielu parametrów m.in. temperatury powietrza, nawierzchni, wilgotności nawierzchni, wilgotności względnej powietrza, ilości i rodzaju opadów atmosferycznych itp. – Dzięki możliwości przewidywania wystąpienia gołoledzi możemy zawczasu temu przeciwdziałać poprzez podawanie przeciwodlodzeniowych środków chemicznych –mówi Radosław Paruzel.