Warszawa: 30 tys. fanów Lotniska Chopina na Facebooku
Lotnisko Chopina bije kolejne rekordy w mediach społecznościowych. Profil lotniska na Facebooku właśnie przekroczył liczbę 30 tys. fanów. Do tysiąca zbliża się liczba osób śledzących aktywność portu w serwisie Instagram.
Lotnisko Chopina należy do liderów polskiego Facebooka w zakresie aktywizowania wspólnoty swoich fanów. Według statystyk aplikacji Sotrender blisko 15 proc. osób śledzących profil lotniska w ciągu ostatnich 30 dni pozostawało z nim w stałej interakcji –uczestniczyło w toczących się dyskusjach, wrzucało własne zdjęcia i informacje, lub polecało wpisy innym użytkownikom. W kategorii „Podróże”fanpage Lotniska Chopina zajmuje drugie miejsce pod względem częstotliwości interakcji i ustępuje pod tym względem jedynie profilowi Martyny Wojciechowskiej.
– To dowód, że nasz profil żyje i jest atrakcyjny dla odbiorców. O to właśnie nam chodziło –cieszy się Radosław Żuk, dyrektor Biura Public Relations Lotniska Chopina.
Podstawą zawartości profilu są aktualne informacje z życia lotniska oraz ciekawostki i informacje ogólnie związane z lataniem. Największym zainteresowaniem fanów cieszą się galerie zdjęć z życia lotniska, codzienna poranna prognoza pogody oraz comiesięczny kalendarz na pulpit.
Lotnisko Chopina jest również aktywne w serwisie Instagram, w którym publikowane są unikalne zdjęcia z życia portu. Profil www.instagram.com/chopinairport śledzi już blisko 1 tys. osób –pod tym względem Lotnisko Chopina zalicza się do pierwszej dziesiątki lotnisk na świecie (7. miejsce).
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Na światowym poziomie prowadzone jest także konto lotniska na Twitterze, które śledzi ponad 33 tys. osób (10. miejsce wśród lotnisk). Ponadto lotnisko ma swoje profile również w innych platformach socialmediowych: You Tube, Google+, Foursuqare, Pinterest, Soundcloud.
– Szybka i bezpośrednia komunikacja pomaga zdobywać wierną grupę odbiorców, wśród których jest wielu znanych dziennikarzy, polityków czy sportowców, m.in. Jarosław Kuźniar, Eryk Mistewicz, Tomasz Raczek, Paweł Graś, Justyna Kowalczyk – mówi Radosław Żuk. –Wokół naszych profili powstała aktywna społeczność, z którą utrzymujemy ciepłe i bliskie kontakty. To nasi ambasadorzy, którzy promują markę Lotniska Chopina na całym świecie.