Warszawa: 30 tys. fanów Lotniska Chopina na Facebooku

infoair
24.03.2014 12:56

Lotnisko Chopina bije kolejne rekordy w mediach społecznościowych. Profil lotniska na Facebooku właśnie przekroczył liczbę 30 tys. fanów. Do tysiąca zbliża się liczba osób śledzących aktywność portu w serwisie Instagram.

Lotnisko Chopina należy do liderów polskiego Facebooka w zakresie aktywizowania wspólnoty swoich fanów. Według statystyk aplikacji Sotrender blisko 15 proc. osób śledzących profil lotniska w ciągu ostatnich 30 dni pozostawało z nim w stałej interakcji –uczestniczyło w toczących się dyskusjach, wrzucało własne zdjęcia i informacje, lub polecało wpisy innym użytkownikom. W kategorii „Podróże”fanpage Lotniska Chopina zajmuje drugie miejsce pod względem częstotliwości interakcji i ustępuje pod tym względem jedynie profilowi Martyny Wojciechowskiej.

– To dowód, że nasz profil żyje i jest atrakcyjny dla odbiorców. O to właśnie nam chodziło –cieszy się Radosław Żuk, dyrektor Biura Public Relations Lotniska Chopina.

Podstawą zawartości profilu są aktualne informacje z życia lotniska oraz ciekawostki i informacje ogólnie związane z lataniem. Największym zainteresowaniem fanów cieszą się galerie zdjęć z życia lotniska, codzienna poranna prognoza pogody oraz comiesięczny kalendarz na pulpit.

Lotnisko Chopina jest również aktywne w serwisie Instagram, w którym publikowane są unikalne zdjęcia z życia portu. Profil www.instagram.com/chopinairport śledzi już blisko 1 tys. osób –pod tym względem Lotnisko Chopina zalicza się do pierwszej dziesiątki lotnisk na świecie (7. miejsce).

Na światowym poziomie prowadzone jest także konto lotniska na Twitterze, które śledzi ponad 33 tys. osób (10. miejsce wśród lotnisk). Ponadto lotnisko ma swoje profile również w innych platformach socialmediowych: You Tube, Google+, Foursuqare, Pinterest, Soundcloud.

– Szybka i bezpośrednia komunikacja pomaga zdobywać wierną grupę odbiorców, wśród których jest wielu znanych dziennikarzy, polityków czy sportowców, m.in. Jarosław Kuźniar, Eryk Mistewicz, Tomasz Raczek, Paweł Graś, Justyna Kowalczyk – mówi Radosław Żuk. –Wokół naszych profili powstała aktywna społeczność, z którą utrzymujemy ciepłe i bliskie kontakty. To nasi ambasadorzy, którzy promują markę Lotniska Chopina na całym świecie.