Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

ULC: Nie potrzeba ponownej certyfikacji przewoźników

infoair
17.01.2011 09:03

Po wejściu w życie nowych przepisów europejskich w zakresie operacji lotniczych Polska nie będzie musiała przeprowadzać ponownego procesu certyfikacji przewoźników.

Zgodnie z zapisami zawartymi w projektach nowych przepisów europejskich (Part-OR, Part-CAT) Certyfikaty Przewoźnika Lotniczego (AOC) wydane przez Państwa Członkowskie EU przed wejściem w życie nowych przepisów pozostaną ważne jeżeli:
•Były wydane zgodnie z Rozporządzeniem 3922/91, załącznik III (OPS -1) dla samolotów;
•Były wydane zgodnie z wymaganiami JAR-OPS 3, a Państwo członkowskie zaimplementowało ten przepis i było rekomendowane przez JAA do wzajemnego uznawania certyfikatów (tzw. mutual recognition) –dla śmigłowców.

W przypadku Polski spełniamy powyższe wymagania (szczegóły w załączonej tabeli) tym samym można oczekiwać, że wszystkie certyfikaty AOC pozostaną ważne po 8 kwietnia 2012 r. (oczywiście pod warunkami określonymi w właściwych rozporządzeniach).

Bazując na powyższym zapisie i zawartości tabeli można sądzić, że w wielu krajach EU będzie konieczność przeprowadzenia ponownego procesu certyfikacji przewoźników AOC wykorzystujących śmigłowce.