ULC: Nie potrzeba ponownej certyfikacji przewoźników
Po wejściu w życie nowych przepisów europejskich w zakresie operacji lotniczych Polska nie będzie musiała przeprowadzać ponownego procesu certyfikacji przewoźników.
Zgodnie z zapisami zawartymi w projektach nowych przepisów europejskich (Part-OR, Part-CAT) Certyfikaty Przewoźnika Lotniczego (AOC) wydane przez Państwa Członkowskie EU przed wejściem w życie nowych przepisów pozostaną ważne jeżeli:
•Były wydane zgodnie z Rozporządzeniem 3922/91, załącznik III (OPS -1) dla samolotów;
•Były wydane zgodnie z wymaganiami JAR-OPS 3, a Państwo członkowskie zaimplementowało ten przepis i było rekomendowane przez JAA do wzajemnego uznawania certyfikatów (tzw. mutual recognition) –dla śmigłowców.
W przypadku Polski spełniamy powyższe wymagania (szczegóły w załączonej tabeli) tym samym można oczekiwać, że wszystkie certyfikaty AOC pozostaną ważne po 8 kwietnia 2012 r. (oczywiście pod warunkami określonymi w właściwych rozporządzeniach).
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Bazując na powyższym zapisie i zawartości tabeli można sądzić, że w wielu krajach EU będzie konieczność przeprowadzenia ponownego procesu certyfikacji przewoźników AOC wykorzystujących śmigłowce.