Urząd Lotnictwa Cywilnego zakończył pierwszy etap wdrażania Systemu Zarządzania Jakością według normy PN-EN ISO 9001:2009.
Certyfikat wręczył dziś na ręce Grzegorza Kruszyńskiego Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego Tadeusz Glazer Dyrektor ds. Badań i Certyfikacji z Polskiego Centrum Badań i Certyfikacji.
Decyzja o wdrożeniu Systemu Zarządzania Jakością zapadła na przełomie 2009 i 2010 r.
Objęto nim 15 procesów, w tym:
– stanowienie i stosowanie prawa
– nadzór nad Polską Agencją Żeglugi Powietrznej
– nadzór nad ochroną i ułatwieniami w lotnictwie cywilnym
– ochrona praw pasażerów
– współpraca z organizacjami międzynarodowymi i UE
– zarządzanie informacjami o zdarzeniu lotniczym
– zarządzanie zasobami ludzkimi.
W ramach wspomnianych 15 procesów opracowano 58 procedur.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Kolejny etap Systemu Zrządzania Jakością obejmie procesy z zakresu operacji lotniczych, licencjonowania i techniki lotniczej. Jego zakończenie planuje się na 2012 r.
Odbierając certyfikat Prezes Urzędu podziękował pracownikom za wysiłek, koncentrację i zaangażowanie w celu osiągnięcia zamierzonych celów. Wyraził również nadzieję, że wdrożenie systemu przyczyni się do usprawnienia funkcjonowania Urzędu oraz efektywniejszej pracy na rzecz naszych klientów.