Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Toaleta tylko dla załogi? Podczas 10 godzinnego lotu?

infoair
15.02.2020 14:00

Holenderskie linie lotnicze KLM przeprosiły 14 lutego za kartkę, którą jeden z członków załogi tych linii umieścił na drzwiach toalety w samolocie. Było na niej napisane w języku koreańskim, że ze względu na epidemię koronawirusa pasażerowie nie mogą korzystać z WC.

Na kartce, którą powieszono na drzwiach toalety podczas 10-godzinnego lotu z Amsterdamu do Seulu w poniedziałek, odręcznie napisane było: „Toaleta tylko dla członków załogi”.

Zdjęcie tej informacji opublikował w internecie jeden z pasażerów i oskarżył KLM o dyskryminowanie podróżnych z Korei Południowej, bo napis był tylko w ich języku. Na Twitterze niektórzy Koreańczycy nawoływali do bojkotowania KLM.

W piątek na konferencji w Seulu władze KLM publicznie przeprosiły za incydent i zapewniły, że bardzo poważnie traktują oskarżenia o dyskryminację.

„To błąd ludzki” – powiedział Guillaume Glass, dyrektor regionalny Air France-KLM. „Jest nam bardzo przykro, że zostało to odebrane jako dyskryminacja, zdecydowanie nie było to intencją załogi” – podkreślił. Dodał, że po skargach pasażerów załoga umieściła też napis po angielsku.

W środę do sprawy odniosło się południowokoreańskie ministerstwo transportu. W oświadczeniu wspomniało o dyskryminacji i wezwało KLM do zapewnienia, że taka sytuacja już się nie powtórzy. (PAP)