Star Alliance: Nowi przewoźnicy w programie Star Alliance Upgrade Award

infoair
28.01.2011 12:19

Uczestnicy programu lojalnościowego sieci Star Alliance mogą teraz wykorzystywać swoje mile, aby podróżować wyższą klasą podczas lotów liniami Air Canada, TAM i US Airways. Przewoźnicy ci przystąpili bowiem do unikatowego programu Star Alliance Upgrade Award, opcji pozwalającej użytkownikom na wykorzystywanie mil lub punktów z kont programu Frequent Flyer do podnoszenia standardu podróży o jedną klasę na wszystkich lotach rejsowych obsługiwanych przez linie członkowskie Star Alliance.

Podróżni biorący udział w programach Aeroplan (Air Canada), Fidelidade (TAM) lub Dividend Miles®(US Airways) mogą wymieniać zgromadzone mile w programie Star Alliance Upgrade Award. Obejmuje on możliwość podniesienia przed podróżą standardu potwierdzonej i wykupionej rezerwacji o jedną klasę. W tym celu klienci powinni skontaktować się z obsługą swojego programu lojalnościowego, kontaktując się telefonicznie z działem rezerwacji lub logując się w internecie (w zależności od przewoźnika). Procedura podnoszenia standardu jest przeprowadzana elektronicznie, co eliminuje konieczność wydawania poświadczeń na papierze. Program dotyczy jednej klasy, to znaczy można podnieść standard z klasy ekonomicznej do biznes lub z biznes do pierwszej*. Opcja ta nie obejmuje niektórych taryf.

Nasi lojalni klienci zawsze mówią nam, że podnoszenie standardu z wykorzystaniem mil w całej sieci to jedna z najbardziej atrakcyjnych dla nich zalet programu. A zatem program Star Alliance Upgrade Award na wszystkich lotach w obu Amerykach jeszcze bardziej zwiększy atrakcyjność tego produktu sojuszu – stwierdził wiceprezes ds. handlowych Star Alliance, Christopher Korenke. Prowadzimy działania, aby jak najszybciej włączyć do programu pozostałe linie członkowskie Star Alliance –dodał Christopher Korenke.

Star Alliance, którego sloganem reklamowym jest „The Way the Earth Connects”, to pierwszy globalny sojusz linii lotniczych oferujący tego rodzaju produkt, który jest obecnie dostępny u następujących przewoźników realizujących program lojalnościowy: Air China (PhoenixMiles®), Air Canada (Aeroplan®), Air New Zealand (Airpoints®), ANA (ANA Mileage Club®), Asiana Airlines (Asiana Club®), Austrian (Miles &More®), Brussels Airlines (Miles &More®), Continental (OnePass), Polskie Linie Lotnicze LOT (Miles &More®), Lufthansa (Miles &More®), SAS (EuroBonus®), Singapore Airlines (KrisFlyer®), SWISS (Miles &More®), TAM (Fidelidade), TAP Portugal (Victoria®), THAI (Royal Orchid Plus®), Turkish Airlines (Miles &Smiles®), United (Mileage Plus®) i US Airways (Dividend Miles®).

Dzięki najnowszemu rozszerzeniu programu produkt ten oferuje teraz wszystkie pięć linii członkowskich Star Alliance mających siedzibę w obu Amerykach.

Od czasu powstania w 1997 roku sieć Star Alliance kładzie nacisk na zwiększanie wartości programów lojalnościowych poszczególnych przewoźników poprzez oferowanie klientom korzyści obowiązujących w całej sieci. Na przykład Star Alliance jako pierwszy sojusz linii lotniczych opracował jednolite przywileje dla posiadaczy zarówno Złotych, jak i Srebrnych Kart, do których należą:

Priorytetowa odprawa
Posiadacze Złotych Kart Star Alliance mogą skorzystać z wydzielonych stanowisk do odprawy.

Pierwszeństwo na liście oczekujących
Posiadacze Złotych i Srebrnych Kart Star Alliance mają pierwszeństwo na liście oczekujących, jeśli wszystkie miejsca na wybrany lot zostały zarezerwowane.

Pierwszeństwo podczas stand-by na lotnisku
Posiadacze Złotych i Srebrnych Kart Star Alliance mają pierwszeństwo podczas stand-by, jeśli pojawią się na lotnisku bez rezerwacji miejsc na konkretny lot (podlega lokalnym regulacjom).

Dostęp do salonów Business Lounge
Posiadacze Złotych Kart Star Alliance mają dostęp do ponad 970 salonów w lotniskach na całym świecie

Priorytetowe zawieszki bagażowe
Posiadacze Złotych Kart Star Alliance są upoważnieni do priorytetowej obsługi bagażu w całej sieci.

Dodatkowy limit bagażu
Posiadacze Złotych Kart Star Alliance są upoważnieni do jednej dodatkowej sztuki bagażu rejestrowanego (jeśli bierze się pod uwagę liczbę sztuk) lub dodatkowych 20 kg (jeśli bierze się pod uwagę wagę bagażu).

Ponadto Star Alliance jest obecnie jedynym sojuszem linii lotniczych zapewniającym swoim klientom jeden punkt kontaktowy do rezerwowania i wykupywania biletów w ramach wymiany mil lub punktów na wszystkich liniach członkowskich.