Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Sposób linii Qantas na kryzys: kadra kierownicza będzie sortowała bagaże

infoair
09.08.2022 08:30
Kadra kierownicza australijskich linii lotniczych Qantas została poproszona o zamianę swoich wysokich stanowisk na pracę jako obsługa naziemna w ramach planu zwalczania kryzysu i niedoboru siły roboczej w firmie. Poinformowano o tym w wewnętrznej notatce przekazanej personelowi Qantas.

Chętni do zmiany stanowiska mają zostać przeszkoleni i wysłani do pracy na lotniskach w Sydney i Melbourne.

Osoby te będą wspierać naszych pracowników obsługi naziemnej, którzy zarządzają działaniami Qantas, przez okres trzech miesięcy liczony od połowy sierpnia - napisał w notatce Colin Hughes, dyrektor operacyjny linii lotniczych

Do sortowania i skanowania bagażu ma zostać zrekrutowanych co najmniej 100 menedżerów największego australijskiego przewoźnika. W czasie lockdownu wprowadzonego w Australii w związku z epidemią Covid-19 ponad 1600 osób pracujących przy obsłudze bagażowej na lotniskach zostało zwolnionych z pracy w Qantas.

Firma ma nadzieję zaradzić kryzysowi także poprzez zmniejszenie liczby lotów w sierpniu i zatrudnienie większej liczby osób.

Pod koniec lipca Andrew David, szef linii Qantas, przeprosił wszystkich, których dotknęły problemy związane z działalnością firmy, w tym za opóźnione i odwołane loty, długie kolejki na lotniskach i zagubiony bagaż.

(PAP)