Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

SAS: W czołówce najbardziej punktualnych

infoair
11.02.2010 18:15

Skandynawskie linie ondotowały w 2009 r. najlepszy pod względem punktualności wynik wśród dużych linii lotniczych w Europie, a ich średni wskaźnik punktualności wyniósł w tym czasie 89,11%.

W 2009 r. SAS odnotowały także trzeci pod względem punktualności rezultat wśród dużych linii lotniczych na świecie, po Japan Airlines oraz ANA (All Nippon Airways). Co ciekawe, znalazły się w dziesiątce najlepszych jako jeden z zaledwie dwóch europejskich przewoźników.

– Jesteśmy niezmiernie dumni z tego, że zajęliśmy pierwsze miejsce pod względem punktualności w Europie i jesteśmy w pierwszej trójce najpunktualniejszych linii lotniczych na świecie. Pozycja ta jednoznacznie potwierdza nasze obietnice zminimalizowania czasu, jaki nasi klienci przeznaczają na podróż i maksymalnego zwiększenia wartości czasu, jaki z nami spędzają. Nasi pracownicy wykonują ogromną pracę, aby nasi klienci przybywali do celu na czas, szczególnie w kontekście bardzo trudnych warunków atmosferycznych, z którymi mamy czasami do czynienia w Skandynawii w sezonie zimowym – powiedział John Dueholm, dyrektor zarządzający Skandynawskich Linii Lotniczych.

Wszystkie linie lotnicze z Grupy SAS, do której należy także fiński Blue1 oraz norweski Widerøe, znajdują się wśród najpunktualniejszych przewoźników na świecie. Wskaźnik punktualności Blue1 w 2009 r. wyniósł 86,4%, natomiast Widerøe były najpunktualniejszymi liniami lotniczymi w Europie zarówno w listopadzie, jak i grudniu. W grudniu wskaźnik punktualności Widerøe wyniósł 83,99%, natomiast w przypadku SAS kształtował się on na poziomie 78,27%. Konkurenci odnotowali następujące wyniki: British Airways (67,31%), Norwegian (61,11%), Easyjet (54,18%) i Finnair (48,01%).

Dane statystyczne dotyczące punktualności pochodzą od firmy Flightstats, która monitoruje ponad 15 000 lotów dziennie i każdego dnia przekazuje milionom podróżujących po całym świecie pasażerów informacje dotyczące punktualności lotów w czasie rzeczywistym.