SAS: Nowa filozofia działania
Skandynawskie linie lotnicze SAS wprowadzają nową strategię pozwalającą wyjść z kryzysu przewoźnikowi. Nowa koncepcja serwisu dla pasażerów jest jednym z jej filarów.
Plan 4Exellence Next Generation (4XNG) ma być drogą jaką SAS wybrał na wyjście z kryzysu. Przewoźnik obrał nową strategie działania, zmienił warunki zatrudniania personelu pokładowego, zredukował administrację, przeprowadził proces centralizacji i sprzedał niektóre obszary działalności. W ramach działań otworzył nowe połączenia (45 nowych tras), wymienia flotę i… gruntownie zmienia ofertę dla pasażerów.
Od 1 czerwca br SAS oferuje w sprzedaży tylko dwie taryfy biletowe: SAS Go i SAS Plus. Pierwsza skierowana jest do osób ceniących wysoką jakość a nie mających wysokich wymagań. Cena obejmuje jedną sztukę bagażu rejestrowanego (23 kg), kawę lub herbatę podczas lotu oraz szereg usług pozwalających zaoszczędzić czas (odprawa przez internet, aplikacje mobilne). SAS Plus skierowana jest do bardziej wymagających pasażerów. Tu mamy zapewniony cały pakiet usług. Co ciekawe róznica pomiędzy 'dwoma klasami’ to nieznaczna opłata – np. kupując bilet w obie strony z Warszawy do Kopenhagi wynosi ona 100 euro.
SAS wprowadza również zupełnie nową koncepcję posiłków. Ich tradycyjna forma zostaje zastąpiona przez ofertę 'Our Cafe’, w której klienci mają większy wybór posiłków i napojów z ekologicznego menu (pasażerowie SAS Go muszą liczyć się z dodatkową opłatą). Kafejka jest dostępna na wszystkich rejsach już od 9.00 (wcześniej w porannych rejsach serwowane jest śniadanie).
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Nowa oferta obejmuje loty europejskie i do Skandynawii. Na trasach międzykontynentalnych SAS będzie kontynuował serwis w trzech klasach: SAS Go, SAS Plus i SAS Business.