Samolot przyszłości według KLM [FILM]
Linie Lotnicze KLM, jako pionier w dziedzinie zrównoważonegorozwoju w segmencie lotniczym nie ustają w pracach nad innowacjami, istaraniami które maja uczynić lotnictwo pasażerskie bardziej przyjazneśrodowisku.
Na podstawie rozpoczętej współpracy z UniwersytetemTechnicznym w Delft (Holandia) KLM będzie uczestniczyć w badaniach i tworzeniuinnowacyjnego konceptu lotniczego pod nazwą „Flying-V”. Samolot przyszłości –Flying-V prezentuje całkowicie odmienne podejście do projektowania pasażerskichstatków powietrznych, której przyświeca maksymalna paliwooszczędność, a tymsamym dążenie do bardziej przyjaznego planecie, zrównoważonego lotnictwaprzyszłości.
Całkowicie zmieniony,aerodynamiczny kształt pojazdu i zmniejszona waga pozwolą na redukcjęzużycia paliwa o 20%, w porównaniu z Airbusem A350 – aktualnie najbardziejzaawansowanym samolotem. Co więcej, konstrukcja systemu napędowego będziepodlegać łatwym adaptacjom do zastosowania alternatywnych form zasilania.Latający model pokazowy w skali oraz pełnowymiarowa część kabiny Flying-Vzostaną oficjalnie zaprezentowane podczas obchodów 100-lecia –”KLM ExperienceDays”, które będą miały miejsce w październiku tego roku na lotnisku Schiphol wAmsterdamie.
Flying-V
Projekt potencjalnego statku pasażerskiego przyszłościbazuje na współcześnie wykorzystywanym samolocie Airbus A350, który uchodzi za najbardziejzaawansowany technicznie samolot pasażerski świata. Flying-V jest krótszy odA350, ale ma tą samą rozpiętość skrzydeł. Podobne rozmiary do standardowegoA350 umożliwią maszynie Flying-V korzystanie z istniejącej infrastruktury nalotniskach, takich jak wyjścia z terminala do samolotu i pasy startowe. Samolotten również bez problemu zmieści się hangarze przeznaczonym dla A350. Cowięcej, Flying-V będzie przewoził taką samą liczbę pasażerów – 314 osób wstandardowej konfiguracji, a jego ładownie pomieszczą porównywalną objętośćcargo – wynoszącą 160 m3. Flying-V będzie jednak mniejszy niż A350, co zapewnimu mniejszy opór aerodynamiczny.
Opływowa konstrukcja kadłuba samolotu będzie miała kształt”V”. Podobnie jak tradycyjne modele współczesnych samolotów, będzie obejmowaćkabinę pasażerską i ładownię cargo. W tym modelu skrzydła pomieszczą zbiorniki paliwa, a silnikizostaną umieszczone nad skrzydłami. Ulepszony, aerodynamiczny kształt pojazdu i zmniejszonawaga pozwolą na redukcję zużycia paliwa o 20%, w porównaniu z Airbusem A350 –aktualnie najbardziej zaawansowanym samolotem. Latający model pokazowy w skalioraz pełnowymiarowa część kabiny Flying-V zostaną oficjalnie zaprezentowanepodczas obchodów 100-lecia –”KLM Experience Days”, które będą miały miejsce wpaździerniku tego roku na lotnisku Schiphol w Amsterdamie.
Teraz czas na film:
{https://vimeo.com/340884025}
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Nowe wnętrze
Tworzenie samolotu Flying-V to również wyjątkowa okazja dlakonstruktorów i projektantów do dalszych prac nad poprawą doświadczeniapasażerów z podróży. Jest to możliwe poprzez zmianę rozmieszczenia siedzeń w kabinie, która będzie zajmowała też częśćskrzydeł, aż po przeprojektowanie samych foteli i łazienek. Poza zapewnieniemmaksymalnego komfortu pasażerów w nowym, wygodnym wnętrzu, konstruktorzykoncentrują się na wadze samolotu. Wszystko musi być tak lekkie, jak tomożliwe, aby zmaksymalizować wydajność maszyny, na którą pozwala jejspecyficzny, aerodynamiczny kształt.
Paliwo a napęd elektryczny
Flying-V napędzany będzie najbardziej paliwowo wydajnymisilnikami turbowentylatorowymi, które istnieją na rynku. W opracowywanym modelusamolotu przewiduje się nadalwykorzystanie tradycyjnego paliwa lotniczego, ale konstrukcja ma podlegaćłatwym adaptacjom w systemie napędowym, dzięki którym będą możliwe alternatywnerozwiązania, jak na przykład zastosowanie elektrycznego napęduturbowentylatorów.
-„Poprzez liczne inicjatywy podejmowane w ciągu ostatnich lat,KLM zbudował swoją pozycję pioniera w dziedzinie zrównoważonego rozwoju wbranży lotniczej. Pojawienie się lotnictwa sto lat temu miało ogromny wpływ naświat, dając ludziom nowy sposób podróżowania. Ten przywilej idzie w parze zogromną odpowiedzialnością wobec naszej planety. KLM traktuje to bardzo poważniei dlatego od wielu lat inwestuje w zrównoważony rozwój na różnych poziomach i wten sposób rozwija szerokie spektrum inicjatyw w tej dziedzinie. Jesteśmy dumniz naszej współpracy z Politechniką w Delft, która umożliwia realizację naszejstrategii. Wspólne przedsięwzięcie stanowi ważny kamień milowy na drodzetworzenie zrównoważonego lotnictwa przyszłości.” – powiedział Pieter Elbers,Prezes i Dyrektor Generalny KLM
„