Rozwój LOT-u z cyfrowym wsparciem Sabre [FILM]

infoair
29.05.2019 08:30

LOT chce być przewoźnikiem pierwszego wyboru dla EuropyŚrodkowej. Pomogą mu w tym zaawansowane technologie Sabre. Lotniczy przewoźnik właśniepodpisał strategiczne porozumienie, które dotyczy m.in. wspólnego rozwijaniazaawansowanych rozwiązań technologicznych.

-„LOT współpracuje z Sabre od wielu lat. Podstawą naszejwspółpracy jest model dystrybucyjny Global Distribution System, który umożliwianam sprzedaż biletów na ponad 60 rynkach na całym świecie. Korzystamy także zinnych systemów, jak Sabre AirCentre Flight Plan Manager, który umożliwiaoptymalizację zasobów w organizacji podróży lotniczej, w planowaniu samolotów iszeregu innych elementów operacyjnych. Nasza współpraca została właśnieprzedłużona i będzie rozwijana. Podpisaliśmy list dotyczący rozwoju nowych,innowacyjnych produktów, które mogą się przełożyć na większą przewagę konkurencyjnąLOT-u – mówi Rafał Milczarski, prezes zarządu Polskich Linii Lotniczych LOT SA.

Przykładem rozwiązania, z którego korzysta narodowyprzewoźnik, jest system Sabre Travel Network. Dostarcza on technologię wzakresie dystrybucji oferty LOT-u, czyli automatycznego połączenia taryflotniczych, dostępności miejsc oraz rozkładu lotów. Pozwala to na sprzedażbiletów czy dodatkowych usług w najwyższych dostępnych standardach.

Jak podkreśla prezes LOT-u, technologie informatyczne już wtej chwili optymalizują tzw. customer journey na całym etapie podróży klienta,a w przyszłości będą odgrywać jeszcze większą rolę w rozwoju linii lotniczych.Ma to pomóc osiągnąć narodowemu przewoźnikowi strategiczne cele w najbliższejdekadzie.

Strategia LOT-u

-„Docelowo chcemy być linią pierwszego wyboru dla całejśrodkowej Europy. W perspektywie 2030 roku chcemy bardzo istotnie rozwinąćskalę działalności i zacząć operować z Centralnego Portu Komunikacyjnego.Musimy być pionierami technologicznymi, żeby to wszystko osiągnąć. Potrzebujemyogromu dobrze zintegrowanej technologii, ogromu pracy na big data, by todoświadczenie było naprawdę unikalne i by pasażerowie chcieli latać przez tolotnisko na pokładach LOT-u – podkreśla Rafał Milczarski.

-„Dzięki jasnej strategii i silnemu zaangażowaniu zespołu,LOT osiągnął olbrzymi sukces na przestrzeni ostatnich kilku lat. Chcemy teżodkrywać nowe obszary, gdzie za pomocą naszej technologii możemy wspieraćrentowny wzrost i dalsze sukcesy LOT-u – podkreśla Sean Menke, prezes Sabre.

Sebastian Drzewiecki, dyrektor zarządzający Sabre w Polsce ocenia, że poziom cyfryzacji liniilotniczych na świecie jest w tej chwili satysfakcjonujący, ale wiele pozostajejeszcze do zrobienia w obszarze doświadczeń klienta

-„Już niedługo można będzie wyszukać cel podróży bezpodawania destynacji, którą chcemy odwiedzić. Wystarczy podać np. że chcemyspędzić czas na plaży – mówi Sebastian Drzewiecki. – Linie lotnicze potrzebujądziś jeszcze lepszego dopasowania oferty dla klientów końcowych, żeby ci moglispełniać swoje marzenia, nawet niekoniecznie wiedząc, kiedy, z kim i dokąd chcąpodróżować.

Polski oddział

W Krakowie od 2000 roku działa globalne centrum rozwojuoprogramowania Sabre Polska zatrudniające około 1 540 osób. Programiści zPolski odpowiadają za kluczowe projekty dla całej firmy, w tym za rozwiązaniawspierające funkcjonalność linii lotniczych. Firma w najbliższym czasie planujerozbudowanie krakowskiego centrum.