Rozbiórka radomskiego terminalu z poślizgiem
Nowy wykonawca – firma Tom-Bud – dokończy rozbiórkę staregoterminala na lotnisku w Radomiu – poinformowało 16 lipca biuro prasowe PPL. Umowa z poprzednimwykonawcą została rozwiązana ze względu na przekroczenie ustalonych terminów.
Firma Tom-Bud podpisała we wtorek umowę z PrzedsiębiorstwemPaństwowym „Porty Lotnicze” (PPL) i zobowiązała się do rozebraniaterminalu w ciągu 4 tygodni.
I termin – do 30 maja
Jak poinformowano w komunikacie prasowym poprzedni wykonawca”znacząco przekroczył wstępnie założony termin zakończenia rozbiórki (do30 maja), dlatego też PPL zdecydowało się rozwiązać umowę”. PPL zapewnił,że „ponieważ rozbiórka terminalu nie znajduje się na tzw. ścieżcekrytycznej projektu, opóźnienie nie wpłynie na termin oddania lotniska, któryjest zaplanowany na koniec przyszłego roku”.
W komunikacie podano, że Przedsiębiorstwo Państwowe”Porty Lotnicze” aktualnie trwa inwentaryzacja placu pracrozbiórkowych; nowy wykonawca będzie mógł zająć plac już na początku przyszłegotygodnia.
Plan na Radom
Port lotniczy w Radomiu ma być zbudowany prawie od podstaw.W miejsce starego terminala powstanie nowy, spełniający wymogi pasażerów lotówczarterowych. W terminalu ma powstać 30 stanowisk check-in, dziewięć – kontrolibezpieczeństwa, po osiem – kontroli dokumentów przy wylotach i przylotach, 10bramek wylotowych, a także trzy karuzele odbioru bagażu.
Ze wstępnych szacunków wynika, iż w pierwszej fazieinwestycja PPL na radomskim lotnisku pochłonie ok. 425 mln zł, a docelowo -nawet 1 mld zł.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Lotnisko w Radomiu rozpoczęło działalność w maju 2014 r. Tojedyny port lotniczy użytku publicznego w Polsce, który powstał bez wsparciaunijnego. Miasto zainwestowało w jego utworzenie ponad 90 mln zł.
We wrześniu 2015 r. uruchomiono pierwsze regularnepołączenia lotnicze – łotewskie linie Air Baltic przez kilka miesięcy oferowałyloty z Radomia do Rygi. Latem 2016 r. linie lotnicze SprintAir uruchomiłypołączenia z Radomia do Berlina, Pragi, Wrocławia, Lwowa i Gdańska. Odlistopada 2017 r. z Radomia nie odbywały się żadne regularne loty rejsowe. Portlotniczy bezskutecznie szukał przewoźników i inwestora, który wyłożyłby pieniądzena niezbędne inwestycje infrastrukturalne – m.in. na wydłużenie pasa startowegoi rozbudowę płyty postojowej. PPL kupiło radomskie lotnisko po tym, jak wpołowie września ub.r. radomski sąd ogłosił upadłość spółki Port LotniczyRadom.
Lotnisko ma być gotowe pod koniec 2020 roku; w pierwszejfazie ma obsługiwać rocznie 3 mln pasażerów. Od lata 2021 r. połączeniaczarterowe z lotniska w Radomiu ma oferować biuro podróży Itaka, z którym PPLpodpisały w tej sprawie list intencyjny. (PAP)
„