Rolls-Royce: Airbus wybiera silniki Trent 7000 jako wyłączne do nowego modelu

infoair
15.07.2014 11:43

Rolls-Royce ogłosił, że firma Airbus wybrała Trent 7000 jako wyłączny silnik dla nowego samolotu Airbus A330neo.

Trent 7000, którego powstanie zostało dzisiaj ogłoszone, jest siódmym przedstawicielem rodziny silników Trent. Przez ostatnie 19 lat silniki Rolls-Royce z rodziny Trent przepracowały w powietrzu w sumie ponad 75 milionów godzin. Większość nowoczesnych, szerokokadłubowych samolotów, zarówno już dostarczonych jak i dopiero zamówionych, jest zasilana silnikami Trent.

Nowy silnik Trent 7000 łączy w sobie następujące cechy:
•Doświadczenie Trent 700 –silnika przeznaczonego dla obecnej wersji Airbusa A330
•Architekturę silnika Trent 1000-TEN –najnowszego modelu z rodziny Trent 1000
•Najnowszą technologię pochodzącą z Trent XWB –najbardziej wydajnego dużego silnika lotniczego na świecie

Silnik Trent 7000, o sile ciągu wynoszącej 68-72,000lb, jest wielkim krokiem naprzód pod względem wydajności i ekonomiki w porównaniu do obecnej wersji Trent 700. Konsumpcja paliwa została obniżona o 10 procent, współczynnik dwuprzepływowości podwojony a odczuwalny hałas obniżony o połowę.

Fabrice Bregier, Prezydent i CEO firmy Airbus, powiedział: „A330neo jest wynikiem logicznej ewolucji naszej niezawodnej i uniwersalnej rodziny A330. Stanowi on optymalne rozwiązanie dla linii lotniczych na całym świecie, które poszukują sposobów na obniżenie kosztów operacyjnych oraz paliwa, chcąc zapewnić jednocześnie najwyższy komfort swoim pasażerom. Widzimy duży potencjał rynkowy dla A330neo i jesteśmy przekonani, że nowy model okaże się sukcesem w segmencie samolotów średniodystansowych. Silnik Rolls-Royce Trent 7000 łączy w sobie globalne doświadczenie i najnowocześniejsze technologie i tym samym odegra znaczącą rolę w sukcesie naszego samolotu w nadchodzących dekadach.”

Eric Schulz, Rolls-Royce, Przydent działu Civil Large Engines, powiedział: “Trent 7000 jest naturalnym wyborem dla A330neo, łącząc w sobie nasze doświadczenie w dziedzinie projektowania silników, doskonały design oraz najwyższej klasy technologię. Połączenie te, wsparte przez usługę TotalCare®, która zwiększą dostępność użytkową samolotów, sprawia, że ekonomiczne zalety silnika Trent 7000 pomogą napisać nowy rozdział w pełnej sukcesów historii A330.”

Pierwsze testy silnika Trent 7000 są planowane na 2015 rok, z przewidywanym zakończeniem procesu certyfikacji w 2017 roku. Pierwsze samoloty będą mogły dzięki temu wejść do służby linowej już w czwartym kwartale 2017 roku. Design silnika korzysta z wiedzy firmy Rolls-Royce, która jest wynikiem ciągłych inwestycji w dziedzinie badań i rozwoju o rocznej wartości około 1 miliarda funtów, które firma przeznacza na działania R&D zarówno w dziale dedykowanym lotnictwu jak i pozostałych obszarach. Każdy z poprzednich silników z rodziny Trent okazał się liderem rynkowym lub dedykowanym silnikiem.