Quaility Hunters – season 2

infoair
25.10.2011 12:27

Linie Finnair i lotnisko Helsinki przedstawiły siedmiu Quality Hunterów, którzy wezmą udział w drugiej edycji programu rozpoczętego w 2010 roku w ramach ciągłego dążenia Finnair do doskonalenia swoich usług. Tych siedem osób wyłoniono spośród 2000 zgłoszeń z całego świata. Natomiast ósmy Quality Hunter zostanie wybrany spośród szeregu osób, które biorą udział w internetowych dyskusjach na temat jakości.

20 października podczas konferencji prasowej w Helsinkach linie Finnair oraz lotnisko Helsinki przedstawiły nowych Quality Hunterów: Yuvala Golana, Mette Frøkjær Hansen, Mirvę Lempiäinen, Tomasa Spohna, Sanjoo Malhotra, Françoise Lin i Asami Nagai. Począwszy od tego dnia Quality Hunterzy będą przez sześć tygodni latać liniami Finnair z lotniska w Helsinkach do licznych miejsc w Europie, Azji i Stanach Zjednoczonych. Podczas tych podróży będą obserwować ruch lotniczy oraz powiązane usługi w celu poprawienia komfortu pasażerów, opisując swoje doświadczenia i propozycje zmian na stronie: www.qualityhunters2.com.

Druga edycja programu ma skłonić wszystkie osoby, które chcą podzielić się swoimi spostrzeżeniami, pytaniami lub sugestiami z Quality Hunterami, liniami Finnair lub lotniskiem Helsinki, do udziału w dyskusjach prowadzonych na stronie programu lub w innych mediach społecznościowych. Wszystkie pomysły zostaną wzięte pod uwagę. Aby zachęcić do konstruktywnych komentarzy, ósmy Quality Hunter zostanie wybrany spośród uczestników internetowych dyskusji przez pozostałych Quality Hunterów, do których dołączy w ostatnim tygodniu projektu.

„Razem z lotniskiem Helsinki pragniemy podnieść poziom zadowolenia z naszych usług wśród pasażerów i chcemy uczynić to w interaktywny sposób, który najlepiej odpowiada dzisiejszym sposobom komunikacji”, mówi Antti Nieminen, dyrektor ds. marketingu i innowacji Finnair. „Naszym celem jest ciągłe rozwijanie naszych usług oraz oferowanie klientom komfortu oraz opieki na każdym etapie podróży”.

„Druga edycja programu Quality Hunter jest naturalnym przedłużeniem wieloletniej współpracy pomiędzy lotniskiem Helsinki a liniami Finnair oraz naszych wspólnych usług”, mówi Johanna Metsälä, kierownik ds. obsługi klientów lotniska Helsinki. „Chcemy przeprowadzić otwarte dyskusje na temat możliwości usprawnienia podróży lotniczych, z każdym, kto zechce wyrazić swoje zdanie”, dodaje.

W tym roku każdemu Quality Hunterowi została przypisana specjalna kategoria, na której będzie się koncentrował. Yuval Golan, Izraelczyk mieszkający w Rzymie i zwycięzca publicznego plebiscytu 2256 głosami, zajmie się kategorią „Kontakty towarzyskie”. Mette Frøkjær Hansen z Aarhaus w Danii zajmie się kategorią „Usługi”. Mirva Lempiäinen, Finka mieszkająca w Nowym Jorku, przyjrzy się kategorii „W drodze”, a podczas swoich podróży odwiedzi również Warszawę. Tomas Spohn, Niemiec mieszkający w Berlinie, zajmie się „Rozrywką”. Sanjoo Malhotra ze Sztokholmu w Szwecji zbada kategorię „Jedzenie i picie”. Françoise Lin z Paryża zajmie się „Klasą biznesową”, zaś Asami Nagai z Tokio w Japonii –kategorią „Zakupy”.

Poznajcie Quality Hunterów
Kontakty towarzyskie – Yuval Golan urodził się w Izraelu, ale obecnie mieszka w Rzymie, gdzie pracuje jako konsultant ds. networkingu. Yuval jest zwycięzcą publicznego plebiscytu (zdobył łącznie 2256 głosów) w kategorii „Kontakty towarzyskie”. Swobodnie posługuje się kilkoma językami, uważa się za osobę „budującą sieci towarzyskie i lubiącą przygody”, a kluczowym elementem przygód, jakie możemy przeżyć podczas podróży jest dla niego właśnie poznawanie nowych ludzi. Jako Quality Hunter w kategorii „Kontakty towarzyskie”Yuval będzie sprawdzał, czy atmosfera podczas lotów oraz na lotnisku sprzyja interakcji pomiędzy ludźmi. Czy lotnisko i linie lotnicze uwzględniają możliwość wykorzystywania serwisów społecznościowych w celu usprawnienia odprawy i innych usług? Yuval się o tym przekona.

W drodze – Mirva Lempiäinen jest Finką mieszkającą w Nowym Jorku, gdzie pracuje w charakterze wolnego strzelca jako dziennikarka. Mirva zdobyła drugie miejsce w publicznym plebiscycie, przegrywając z Yuvalem zaledwie 29 głosami. W ramach swojej kategorii „W drodze”Mirva planuje dobrze poznać personel linii lotniczych i lotniska, aby dowiedzieć się, jak pracownicy zapatrują się na podróżowanie, a także jak ich praca może przyczynia
się do oferowania podróżującym jak najlepszych usług. Jako Quality Hunter w kategorii „W drodze”Mirva będzie sprawdzała i oceniała rytm oraz modele podróżowania oraz przyjrzy się łańcuchowi zdarzeń związanych z podróżą –począwszy od chwili wyruszenia na lotnisko, na dotarciu do miejsca przeznaczenia skończywszy.

Rozrywka – Tomas Spohn jest Niemcem i mieszka w Berlinie, gdzie pracuje w branży prasowej. Tomas zamierza przyjrzeć się rozrywce oferowanej podczas lotów na dalekich dystansach i sprawdzić, jakie rodzaje rozrywki dla pasażerów najlepiej sprawdzają się podczas lotu oraz oczekiwania na przesiadkę. Jako Quality Hunter w kategorii „Rozrywka”Tomas nie tylko przyjrzy się znanym formom rozrywki dostępnym podczas lotów i na lotnisku, takim jak filmy czy też czasopisma, lecz także dokładnie zbada możliwości oferowania atrakcyjnych lecz niewykorzystanych dotąd źródeł rozrywki.

Zakupy – Asami Nagai pochodzi z Tokio, gdzie pracuje jako tłumacz i redaktor dla różnych wydawnictw i mediów. Asami –która wierzy, że „podróż nie zaczyna się na lotnisku, ani się na nim nie kończy”–zajmie się kategorią „Zakupy”. Ponadto Asami opowie nam piękną anegdotę o niesamowitej gościnności, jaka spotkała ją, gdy na lotnisku Helsinki w Finlandii spędzała jeden z dni świąt Bożego Narodzenia. Jako Quality Hunter w kategorii „Zakupy”Asami zbada doświadczenia związane z zakupami (m.in. obsługę klientów, oferty, okazje, atmosferę i łatwość komunikacji) zarówno podczas lotów, jaki na lotnisku.

Jedzenie i picie – Sanjoo Malhotra pochodzi z Indii, ale obecnie mieszka w Sztokholmie w Szwecji, gdzie jest przedsiębiorcą w sektorze podróżniczym oraz spełnia się jako artysta w kuchni. Jego dania łączą w sobie indyjskie przyprawy oraz lokalne składniki ze Skandynawii. Sanjoo postrzega jedzenie jako naturalne, społeczne narzędzie interakcji międzykulturowej. Jako Quality Hunter w kategorii „Jedzenie i picie”Sanjoo zbada nie tylko atmosferę podczas posiłków i jakość żywności podawanej podczas lotów i na lotnisku, ale także dokładnie przyjrzy się tym kwestiom pod kątem ekologicznych źródeł żywności i układania jadłospisu.
Klasa biznesowa – Françoise Lin pochodzi z Paryża we Francji, ale jej rodzina mieszka w Wielkiej Brytanii, dokąd Françoise często podróżuje. Françoise pracuje jako kierownik ds. sieci międzynarodowych i podczas swoich podróży służbowych regularnie korzysta z klasy biznesowej. Françoise planuje zbadać społeczną dynamikę podróżowania klasą biznesową oraz dowiedzieć się, jak usprawnić obsługę klienta podczas lotów. Jako Quality Hunter w kategorii „Klasa biznesowa”Françoise sprawdzi nie tylko atmosferę podczas lotów klasą biznesową, ale także bezpłatne usługi oferowane na lotnisku w celu zapewnienia podróżującym dogodnych warunków do pracy.

Usługi – Mette Frøkjær Hansen pochodzi z Aarhaus w Danii, choć przez pewien czas mieszkała także w Los Angeles. Mette na zasadzie wolnego strzelca pracuje jako konsultant w branży projektowania doświadczeń. Mette planuje sprawdzić, czy lotniska mogą być miejscem osobistych i interaktywnych doświadczeń, które mogłyby zastąpić doświadczenia pasywne i konsumpcyjne. Jako Quality Hunter w kategorii „Usługi”Mette dokona analizy faktycznych rozwiązań logistycznych i płynności w przemieszczaniu się pasażerów do lotniska oraz na jego terenie podczas odpraw i przesiadek.