Protesty Hongkongu mają wpływ na lotnicze sloty
Linie lotnicze latające do i z Hongkongu zachowają do marcaprawo do opłaconych wcześniej slotów lotniskowych mimo zawieszenia połączeń wzwiązku z protestami społecznymi w Hongkongu – podał 28 listopada hongkońskiDepartament Lotnictwa Cywilnego.
Lotniczy odwrót
Wiele linii lotniczych, w tym flagowy przewoźnik CathayPacific Airways Ltd, z siedzibą i główną bazą w międzynarodowym porcielotniczym Hongkong, zostało zmuszonych do czasowego zawieszenia połączeńHongkongiem z powodu spadku liczby pasażerów.
Miało to związek z gwałtownych starciami manifestantów zpolicją w ramach trwających od czerwca protestów. Zamieszki wpłynęłyniekorzystnie na całą branżę turystyczną, a także na transport powietrzny -zaznacza Reuters.
W normalnych warunkach uzyskanie slotów lotniskowych wHongkongu jest niezwykle trudne i kosztowne. Ich wykupienie zapewnia danejlinii lotniczej prawo do korzystania z lotniska w określonych godzinach.
Koszt slota
Sloty są płatne i są bardzo drogie. Tacy przewoźnicy, jakSouth African Airways i Malaysia's AirAsia Group zazwyczaj ostro rywalizują oich uzyskanie. Ma to związek z ograniczeniami w przepustowości pasówstartowych. W Hongkongu są tylko dwa pasy startowe, a trzeci zostanie do użytkudopiero w 2024 r.
Dotychczas obowiązywała tam zasada”use-it-or-lose-it”, co oznacza, że niewykorzystane sloty nie mogłybyć przekazywane innemu przewoźnikowi; wiązało się to z przepadkiem dostępu dopasa startowego i miejsc do parkowania w Hongkongu.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Jak podaje Reuters, Departament Lotnictwa Cywilnegopostanowił zawiesić obowiązywania powyższej zasady do końca obecnego sezonu tj.28 marca.
Dyrekcja lotniska w Hongkongu podała w czwartek, że odpoczątku obecnego sezonu (tj. od 27 października) liczba pasażerów odprawianychi przyjmowanych na lotnisku w Hongkongu zmniejszyła się o 13 proc., natomiastliczba obsługiwanych rejsów spadła o 6,1 proc.. (PAP)
„