Primera Air ogłasza bankructwo. Co z biletami?

infoair
03.10.2018 08:30

Islandzka linia lotnicza Primera Air ogłosiła, że od 2 października 2018 r. zawiesza wszystkie swoje loty.

Primera Air potwierdziła, że ostatni jej lot zakończył się o północy 1 października br., co oznacza, że pasażerowie, których loty zostały zakłócone utracili ważność swoich biletów. Mają oni jednak możliwość zabezpieczenia biletu powrotnego do domu, jeśli zarezerwują go w ramach specjalnego pakietu. Ponadto, inne linie lotnicze mogą zaoferować pasażerom specjalne zniżki za przewóz z powodu zaistniałych problemów w podróży.

Pasażerowie mogą ubiegać się o zwrot kosztów za zakłócony lot w następujących okolicznościach:

• Rezerwacji za pośrednictwem biura podróży lub partnerskiej linii lotniczej. Podmioty te są odpowiedzialne za zaistniałe problemy, o ile loty zostały objęte ubezpieczeniem podróżnym. Co ważne, podczas wakacji zorganizowanych takie ubezpieczenie jest obowiązkowe.

• Inną opcję uzyskania odszkodowania mają pasażerowie, którzy dokonali rezerwacji biletów bezpośrednio w Primera Air i skorzystali z karty kredytowej jako środka płatniczego. Płatność ta może być zakwestionowana, zanim zostanie zaksięgowana na rzecz linii lotniczej. Ponadto, istnieje możliwość spłaty kwot obciążonych w przypadku ogłoszenia bankructwa. W tym celu należy wysłać dokument do odpowiedniej firmy wydającej karty kredytowe, która poświadcza odrzucone roszczenia linii lotniczej.

-„Niestety. pasażerowie, którzy ucierpieli z powodu zakłóceń lotu kwalifikujących się do uzyskania odszkodowania, mogą nie być w stanie dochodzić swoich praw, chyba że ich lot był obsługiwany przez inną linię lotniczą niż Primera Ai – podkreśla Magdalena Bursa-Łapińska, Radca Prawny AirHelp.