Prawdziwy orzech do zgryzienia
Kanadyjska Agencja ds. Transportu (CTA) nakazała liniom Air Canada dostosowanie się do cierpiących na orzechy alergików. Teraz to dopiero przewoźnik ma prawdziwy orzech do zgryzienia!
Kanadyjska Agencja ds. Transportu zajęła się problemem osób uczulonych na orzechy po skardze dwóch kobiet, które w swoich reklamacjach argumentowały, że przewoźnik nie podejmuje wystarczających działań aby ułatwić podróże takim osobom.
CTA zgodziła się z tym, że nie jest możliwe wyeliminowanie z samolotów wszystkich czynników powodujących alergie. Niemniej jednak nakazała przewoźnikom ułatwić podróże dla alergików, a więc podjąć działania gdy pasażer zgłosi się z takim problemem. Jak to rozumieć? Na 48 godzin przed wylotem osoby uczulone na orzechy będą informować Air Canada o tym fakcie, a linie lotnicze stworzą specjalne strefy buforowe wokół alergika. Oznacza to, że w klasie ekonomicznej w rzędzie foteli, w którym ma miejsce alergik, oraz w rzędzie przed nim i za nim pasażerowie nie otrzymają żadnych przekąsek zawierających orzechy. Będą też proszeni o powstrzymanie się od konsumpcji wszelkich orzechów, gdyby mieli je przy sobie. Jeśli nie posłuchają, grozi im nawet wyproszenie z samolotu, taka odmowa może bowiem być uznana za niestosowanie się do poleceń personelu.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Air Canada ma czas do końca przyszłego tygodnia na odpowiedź, czy i w jakiej części zastosuje się do nowych reguł. Jeśli nie musi zaproponować alternatywne rozwiązanie.