KLM uruchamia swoją najnowszą usługę dostępną za pośrednictwemAsystenta Google (Google Assistant). Klienci linii, którzy mają zainstalowanąaplikację Google Assistant na swoich urządzeniach mobilnych oraz inteligentnychurządzeniach domowych, mogą teraz używać poleceń głosowych do łatwegowyszukiwania lotów KLM. Asystent pomaga znaleźć odpowiedzi szybciej, podczasgdy użytkownik ma wolne ręce i może w tym czasie robić coś innego. Usługa jestdostępna w języku angielskim i niderlandzkim. KLM jest jedną z pierwszych firmna świecie oferujących usługi na tej aktywowanej głosem platformie w więcej niżjednym języku.
Jak to działa?
Posiadacze aplikacji Asystent Google zainstalowanej na tablecie lub smartfoniemogą aktywować serwis wyszukiwania biletów prosząc o rozmowę z KLM. Na towezwanie zgłosi się inteligentny, wirtualny asystent Bluebot, znany równieżjako „BB”, który zaoferuje nam pomoc z znalezieniu odpowiedniej oferty przelotuKLM. Przed przystąpieniem do pracy, Bluebot wypyta nas o destynację, portwylotowy i daty całej podróży. Po znalezieniu najkorzystniejszej oferty, klientotrzymuje na swoje urządzenie bezpośredni link do wyniku wyszukiwania, gdziemożna już samodzielnie zarezerwować podróż o danych paramentrach. Należypamiętać, że rozmawiając z botem KLM należy posługiwać się językiem angielskim(lub niderlandzkim), tylko wtedy zostaniemy zrozumiani. Nowa usługa asysty wwyszukiwaniu biletów jest również dostępna na innych urządzeniach, na którychdziała Google Assistant.
{https://www.youtube.com/watch?v=dshqRotorvM}
„Urządzenia sterowane głosem zmienią nasz świat. Konsumencicoraz częściej odkrywają i używają aplikacji głosowych w swoim codziennymżyciu. KLM chce być zawsze obecny tam, gdzie są jego klienci, a to oznaczaautomatycznie obecność na platformie Asystent Google. Zaoferowanie opcjiwyszukiwania lotów za pomocą poleceń głosowych w wielu językach jest nie tylkokolejnym usprawnieniem w przygotowywaniu podróży, ale też następnymstrategicznym krokiem w cyfryzacji usług firmy. W trosce o wygodę klientów KLMi zgodnie z naszym pionierskim duchem, już teraz czekamy na nowe aplikacjegłosowe. Naszym celem jest pozostanie światowym liderem w oferowaniu usługonline.” – powiedział Pieter Groeneveld, Starszy Wiceprezes ds. Usług Cyfrowychw Air France-KLM.
Sztuczna inteligencja w służbie KLM
Nowo uruchomiona usługa wyszukiwania lotów nie byłaby możliwa bez bota KLM.Działający na rynku od zeszłego roku chat bot o nazwie BlueBot (w skrócie „BB”)jest technologią bazującą na sztucznej inteligencji Jest połączony zarówno zsystemem rezerwacyjnym, skąd czerpie wiedzę na temat lotów, jak też z systemamiwsparcia klienta i zewnętrzną technologią. Chatbot KLM nie jest zwykłym botem.Jest technologią, która sama się uczy, a jego baza wiedzy rośnie wraz z każdymkolejnym zapytaniem. Co więcej, posiada własną osobowość – „BB” jestdziewczyną, jest pomocna, przyjacielska, profesjonalna, a czasem lekkozuchwała. Bluebot rozpoczęła pracę jako „pracownik” działu rezerwacjilotniczych KLM Zaprojektowano ją tak, aby mogła odpowiedzieć na wszelkie pytaniadotyczące rezerwacji lotniczej KLM poprzez komunikator Messenger. Następniewirtualnej asystentce umożliwiono pierwszy raz rozmowę głosową, aby asystowałaklientów za pośrednictwem Google Home przy pakowaniu walizek przed podróżą.Obie te usługi są oferowane w języku angielskim.
Teraz możnaj użyć „BB” do wyszukiwania lotu za pomocą AsystentaGoogle, rozmawiając z nią już w dwóch językach – angielskim i niderlandzkim.Ponieważ aplikacje głosowe stają się coraz bardziej popularne i powszechnieużywane, KLM podążą tym tropem i przed „BB” stoją nowe zadania, co będzie nadalrewolucjonizować dziedzinę jaką jest obsługa klienta. W nadchodzącym czasiepasażerowie holenderskiej linii będą mieli do dyspozycji coraz więcej usługaktywowanych głosem na platformie Google Assistant, a także w różnych kanałachmediów społecznościowych – gdzie obsłuży ich sztuczna inteligencja!
Wdrażanie nowej usługi KLM jest uzależnione od tempa prac nadrozwojem aplikacji Google. Angielska wersja Asystenta Google działa już od jakiegośczasu, tak więc już można kontaktować się za jej pośrednictwem z „BB” i z KLM.Trwają prace nad holenderską wersją aplikacji, która jest wprowadzana na ryneketapami. Aktualnie jest dostępna tylko na smartfonach i tabletach. Następniezostanie rozszerzona na inne urządzenia mobilne, takie jak np. głośnik Google'a- Google Home.
Cyfrowy KLM
KLM stawiał pierwsze kroki w mediach społecznościowych w 2009 roku, jakopionier w swojej branży w tej dziedzinie. Od tamtej pory zyskuje reputacjęinicjatora i prekursora w zakresie różnych usług i kampanii w nowych kanałach.Linia ma ponad 25 milionów fanów i użytkowników na różnych platformachspołecznościowych, za pośrednictwem których otrzymuje ponad 180 tysięcykomentarzy, z czego 35 tysięcy to pytania lub uwagi. Zespół konsultantów KLM zdziału social media liczy 300 osób i jest obecnie największym na świeciezespołem dedykowanym do obsługi klienta poprzez media społecznościowe. Zapośrednictwem WhatsApp, Facebook, Messenger, Twitter, popularnego w Chinach WeChati koreańskiego KakaoTalk KLM oferuje swoim klientom wsparcie i możliwośćkontaktu non-stop przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu w 9 językach. KLMbył pierwszą linią na świecie, która zaoferowała swoim klientom dokumentypodróżne (jak karta pokładowa) oraz bieżące informacje nt. statusu lotu przezkomunikatory WhatsApp, Messenger i Twitter. Od października ubiegłego rokulinia z powodzeniem wykorzystuje własnego chatbota „BlueBot” do pomocy klientomw procesie rezerwacji biletów. Chatbot również pomaga (wspólnie z Google Home)w pakowaniu bagażu przed podróżą, a najnowszym jego zadaniem jest wyszukiwanielotów przy wsparciu Asystenta Google.
„