Polska premiera Boeinga 747-8

infoair
04.06.2012 19:08

Flagowy samolot Lufthansy, najnowszy Boeing 747-8, odwiedził Gdańsk. Było to pierwsze lądowanie tego samolotu na europejskim lotnisku, wyłączając port macierzysty w Niemczech. Na pokładzie najdłuższego samolotu pasażerskiego świata przyleciała do Polski piłkarska reprezentacja Niemiec na Euro 2012, która ma swoją bazę pobytową w Gdańsku.

„Bardzo się cieszę, że mogliśmy powitać naszego nowego Boeinga 747-8 po raz pierwszy poza Niemcami, zaledwie trzy dni po rozpoczęciu jego regularnych rejsów do Waszyngtonu. Polska jest strategicznym rynkiem dla Lufthansy. Jesteśmy wiodącym międzynarodowym przewoźnikiem w Polsce łączącym Gdańsk z naszymi głównymi portami przesiadkowymi w Niemczech”- powiedział Bart Buyse, Dyrektor Generalny Lufthansy w Polsce.

„Przy niemal 50 proc. wzroście liczby pasażerów w 2011 roku, Gdańsk jest dla nas kluczowym regionem z jednym z najwyższych wskaźników wypełnienia miejsc w naszych samolotach. Cieszy mnie, że polscy pasażerowie doceniają naszą nieustanną dbałość o rozwój produktów i usług oraz sieci połączeń. Spodziewamy się wzrostu liczby pasażerów również dzięki zwiększonej ilości miejsc dostępnych podczas Euro 2012”–dodał Bart Buyse.

„Boeing 747-8 jest jednym z przykładów naszych ogromnych inwestycji w rozwój oferty. Na pokładzie tego samolotu oferujemy pasażerom wyjątkowe doświadczenie podróży w nowej Klasie Biznes. Nowy B747-8 charakteryzuje się również niższą emisją hałasu, zapewniając także niższe zużycie paliwa i znacznie zmniejszoną emisję CO2. To pozwala nam łączyć maksymalny komfort pasażerów z zasadami zrównoważonego rozwoju”- powiedział Ofer Kisch, Dyrektor Generalny Lufthansy na region Europy Środkowej.

Lufthansa odebrała swojego pierwszego i jak do tej pory jedynego Boeinga 747-8 2 maja 2012. Pierwszy lot pasażerski Boeinga 747-8 Lufthansy odbył się 1 czerwca na trasie z Frankfurtu do Waszyngtonu.

Wraz z rozpoczęciem regularnych rejsów Boeinga 747-8, pasażerowie Klasy Biznes mogą po raz pierwszy skorzystać ze wszystkich udogodnień nowej kabiny pasażerskiej. Nowy fotel jest wyjątkowo komfortowy, a po rozłożeniu również bardzo wygodny do spania. Dodatkowo zaprojektowano więcej miejsca na podręczne przedmioty oraz zapewniono wystarczająco dużo przestrzeni na umieszczenie bagażu w obrębie samego fotela. Zaprojektowano również indywidualny system rozrywki z 15-calowym ekranem. Po naciśnięciu jednego guzika, fotel zamienia się w wygodne łóżko, z płaską powierzchnią do spania o długości 1,98 m. Kolejną nowością jest innowacyjne rozmieszczenie foteli w kształcie litery „V”. Dwa sąsiadujące ze sobą fotele są nachylone względem siebie i rozmieszczone wzdłuż centralnej osi. Takie ustawienie foteli pozwoliło dwukrotnie zwiększyć odległość między fotelami, co gwarantuje pasażerom Klasy Biznes jeszcze większą prywatność.

Po raz pierwszy pasażerowie Klasy Pierwszej będą podróżować w przedniej części pokładu głównego. Na pokładzie B747-8 jest to wyjątkowo spokojne miejsce – dzięki zewnętrznej izolacji, dźwiękochłonnym kurtynom oraz zamontowanym w podłodze materiałom dźwiękochłonnym. Każdy z ośmiu foteli Klasy Pierwszej może zostać przekształcony w płaskie łóżko o długości 2,07 m i szerokości 80 cm, umożliwiające głęboki i relaksujący sen. Wraz
z nową Klasą Biznes, ekskluzywną Klasą Pierwszą oraz dopracowanymi fotelami w klasie ekonomicznej, nowy Jumbo Jet oferuje najwyższy poziom komfortu każdemu z pasażerów.

Boeing 747-8 jest całkowicie nowym samolotem czerpiącym z najlepszych tradycji rodziny 747, która od 40 lat stanowi trzon floty dalekiego zasięgu w Lufthansie. Samolot posiada nowe, ekonomiczne silniki oraz skrzydła z ulepszonymi właściwościami aerodynamicznymi. Zastosowanie nowych silników pozwoliło o 15 proc. obniżyć zużycie paliwa i emisję CO2. Ponadto, emisja hałasu została zredukowana o 30 procent.

Boeing 747-8 ma 76,3 m długości i jest o 5,6 metra dłuższy od swojego poprzednika – Boeinga 747-400. Nowy Jumbo Lufthansy może przewieźć 362 pasażerów: ośmiu w Klasie Pierwszej, 92 w Klasie Biznes i 262 w klasie ekonomicznej. Do 2015 roku Lufthansa odbierze łącznie 20 Boeingów 747-8. W tym roku planowany jest odbiór jeszcze czterech maszyn. Samoloty będą obsługiwać trasy z Frankfurtu do Waszyngtonu, New Delhi, Bangalore, Los Angeles oraz Chicago.

Wiodący europejski przewoźnik realizuje tygodniowo 226 połączeń łączących Gdańsk, Katowice, Kraków, Poznań, Rzeszów, Warszawę i Wrocław z największymi portami przesiadkowymi w Niemczech. W 2011 roku, Lufthansa przewiozła 1,5 mln pasażerów na trasach łączących Polskę z Niemcami, a Grupa Lufthansy (włączając Austrian Airlines i Swiss) ponad 1,8 mln.