Pierwszy przewoźnik w Modlinie

infoair
02.02.2012 11:26

Port lotniczy Warszawa Modlin podpisał umowę z liniami Wizz Air dotyczącą rozpoczęcia operacji lotniczych od 18 lipca 2012 roku. Tym samym węgierski niskokosztowy przewoźnik został pierwszą linią oferującą loty z najnowszego polskiego lotniska. Jednocześnie port lotniczy Warszawa Okęcie traci jednego z ważniejszych partnerów biznesowych.

Wizz Air przeniesie wszystkie operacje 18 lipca 2012 roku. Pasażerowie, którzy mają wykupione bilety na loty zaplanowane w późniejszym terminie będą wkrótce poinformowani o zmianach.

„Dla wszystkich pracowników Portu Lotniczego Warszawa/Modlin jest to wyjątkowy dzień. Dzisiaj naprawdę poczuliśmy, że nasze lotnisko staje się żywym organizmem i że nasz kilkuletni wysiłek przynosi realne rezultaty. Wizz Air to znakomita marka, rozpoznawalna i ciesząca się uznaniem pasażerów. Decyzja o otwarciu połączeń z Lotniska Warszawa/Modlin przez tak znaczącego przewoźnika sprawia, że mamy szansę stać się kluczowym węzłem komunikacyjnym w kraju. Jednocześnie oznacza to wysoko postawioną poprzeczkę. Mamy świadomość, że musimy sprostać oczekiwaniom Wizz Air’a i jego klientów. Jestem przekonany, że wspólnie odniesiemy sukces’ – stwierdził Piotr Okienczyc prezes Portu Lotniczego Warszawa Modlin.

Wydawać by się mogło, że strata takiego przewoźnika będzie dla warszawskiego Okęcia poważnym problemem. Wizz Air, który tylko w zeszłym roku przewiózł 11 mln pasażerów posiadając 15 baz operacyjnych w 8 państwach może być wzorcem do naśladowania dla innych linii lotniczych. Szczególnie, gdy poznały one efekty finansowe takiej decyzji –Wizz Air deklaruje, że przeniesienie całej bazy pozwoli na zmniejszenie kosztów nawet o 20 procent.

Jak jednak zapewnia Michał Marzec, dyrektor portu, tak nie jest. PPL, które są współwłaścicielem nowego lotniska i zarządcą dotychczas największego w Polsce, był przecież inicjatorem przekształcenia wojskowego lotniska nad Wisłą w cywilny port lotniczy, który od początku planowany był jako baza dla tanich i czarterowych linii lotniczych i uzupełnienie oferty Lotniska Chopina. „Chcę podkreślić, że przewidywane zmniejszenie liczby pasażerów na Lotnisku Chopina w wyniku przeniesienia części ruchu do Modlina jest przez nas od dawna prognozowane i jesteśmy na to przygotowani”–powiedział dyrektor Michał Marzec –„M.in. z tego powodu właśnie na ten rok zaplanowaliśmy przebudowę części terminala, która zmniejszy jego przepustowość. Realizacja tego zadania była by znacznie trudniejsza przy poziomie ruchu obsługiwanym obecnie”.

Powstanie drugiego portu lotniczego doskonale wpisuje się w realia, szczególnie biorąc pod uwagę rozwój rynku i odłożone plany Centralnego Portu Lotniczego w Polsce. Lotnisko Warszawa Modlin od czerwca 2012 roku będzie pełnić rolę regionalnego lotniska użytku publicznego, komplementarnego wobec Portu Lotniczego im. F. Chopina. Lotnisko będzie obsługiwać głównie przewozy międzynarodowe na trasach krótkiego i średniego zasięgu oraz przewozy krajowe pomiędzy portami regionalnymi. Operacje lotnicze będą odbywały się 24h na dobę.