Pięciolatka Grupy Air France KLM
Podczas ostatniego spotkania zarządu Air France-KLM z inwestorami, które miało miejsce w Paryżu, linie przedstawiły swoją strategię działania i plany rozwojowe na następne pięć lat.
Podstawowym celem Grupy jest trwałe przywrócenie rentowności firmy w oparciu o nowy model działania, w interesie głównych interesariuszy: pracowników, klientów i akcjonariuszy. Plan zbudowano wokół czterech priorytetów: optymalizacja modelu operacyjnego; koncentracja na najbardziej zyskownych segmentach transportu pasażerskiego; rozwój programu lojalnościowego Flying Blue oraz takich obszarów działalności jak obsługa i konserwacja samolotów i przewóz ładunków, a także pragmatyczna analiza możliwości konsolidacji. Każda z tych inicjatyw wspiera dążenie Air France-KLM do utrzymania pozycji lidera zmian w sektorze transportu w kierunku bardziej ekologicznego lotnictwa.
„Działając na konkurencyjnym i szybko zmieniającym się rynku lotniczym w Europie, Grupa Air France-KLM posiada wszystkie niezbędne atuty, aby odzyskać pozycję lidera. Dzięki zaangażowaniu pracowników w Air France, KLM i Transavia, od końca 2018 roku udało nam się zrealizować podstawy do naszego długoterminowego planu. Przede wszystkim dokonaliśmy ujednolicenia floty, uprościliśmy nasz portfel marek i poprawiliśmy ich pozycję na rynku, a także dzięki nowy warunkom zatrudnienia, zyskaliśmy dodatkową elastyczność naszych zespołów. Jest to punkt wyjścia do nowej do kolejnych kroków. Zoptymalizujemy nasz model operacyjny i zwiększymy przychody, aby znacznie poprawić naszą marżę operacyjną Wszystko, co robimy, będzie wspierać nasz cel pozostania pionierem w branży, jeśli chodzi o działania na rzecz ochrony środowiska.” – powiedział Benjamin Smith, Dyrektor Generalny Grupy Air France-KLM.
Trzy atuty
Budując plan na kolejne pięć lat Grupa Air France-KLM bierze pod uwagę swoje podstawowe atuty:
-
Pierwszym z nich jest siła trzech marek: Air France, KLM i Transavia wraz z ich rozległą, uzupełniającą się siecią połączeń lotniczych.
-
Po drugie Grupa działa w oparciu o dwa kluczowe węzły komunikacyjne w Europie o światowym znaczeniu – lotnisko w Paryżu i w Amsterdamie,
-
Po trzecie – czerpie korzyści z potężnych partnerstw handlowych z wieloma liniami na całym świecie.
„