Pełni nadziei patrzymy na rok 2012

infoair
07.12.2011 12:43

Jak British Airways, czołowa brytyjska linia lotnicza, jeden z założycieli sojuszu OneWorld, poradził sobie w 2011 roku na polskim rynku? Jakie ma plany na najbliższą przyszłość? Specjalnie dla portalu Infoair na te pytania odpowiada Anna Ingham-Grant, manager na Europę Wschodnią i Centralną w British Airways.

Infoair: Czy 2011 rok był dobrym okresem dla British Airways na polskim rynku?
Anna Ingham-Grant: Ostatni okres przyniósł ożywienie na polskim rynku. Sprzedaż usług British Airways wzrosła o 60% w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Dodatni wynik, jest efektem wzrostu popytu na usługi BA w Londynie (2%), jak również zwiększonego zainteresowania lotami długodystansowymi. Te ostatnie w największym stopniu przyczyniły się do wzrostu wskaźników (+ 79% względem roku 2010).
Jeśli chodzi o destynacje – odnotowaliśmy wzrost sprzadaży wszystkich rodzajów lotów, jednak to podróże do Stanów Zjednoczoncyh cieszyły się w ostatnim czasie największą popularnością. Ma to związek z rozpoczęciem współpracy z American Airlines oraz Iberia. Obecnie oferujemy znacznie więcej destynacji, lepszą sieć połączeń oraz większą ofertę tanich lotów.
Pozytywne wyniki sprzedaży mają też odniesienie do inwestycji jakie British Airways poczyniły, dbając o wygodę pasażerów. W klasach: ekonomicznej oraz ekonomicznej premium, wprowadzone zostały nowe, udoskonalone fotele zapewniające pełen komfort dla pasażerów na lotach długodystansowych. Z myślą o dostarczeniu pozytywnych wrażeń po locie z British Airways, samoloty na trasach długodystansowych wyposażone zostały w nowe platformy rozrywkowe. Systemy rozrywki pokładowej obejmują kanały fimowe, telewizyjne i radiowe jak również odsłuch płyt CD. Dodatkowok, pasażer na bieżąco możne śledzić trasę i parametry lotu.

Jakie cele stawiacie przed sobą w przyszłym roku?
Chcąc nadążyć za szybko zmieniajacymi się trendami planujemy dalsze inwestycje w produkty związane z nowymi technologiami jak np. iPad’y dla załóg pokładowych czy aplikacje mobilne ułatwiające dostęp do bieżącej oferty naszych linii.
Dzięki kooperacji z American Airlines oraz Iberia, sieć połączeń transatlantyckich będzie nieustannie rozwijana o najpopularniejsze destynacje.
Mamy świadomość, że Polacy dażą British Airways ogromnym zaufaniem. Pełni nadziei patrzymy na rok 2012 i wierzymy, że nasze priorytety takie jak bezpieczeństwo, jakość i luksus oferowanych podróży będą nadal doceniane przez polskich konsumentów.

Czy wkrótce możemy spodziewać się jakiś nowości?

Jak wszystkie firmy o ugruntowanej pozycji na rynku, nieustannie śledzimy sieć naszych połączeń w celu zapewnienia Klientom usług jakich oczekują.

Czy planujecie w najbliższym czasie otworzyć nowe połączenia dla polskich pasażerów?
Na bieżąco analizujemy możliwości rozwoju, dążąc do operowania na jak najbardziej rentownych trasach, które odpowiadają naszym Klientom.

Dziękujemy bardzo za rozmowę.