Oddalono wniosek Ryanaira o dostęp do danych klientów Kiwi.com
Sąd Okręgowy w Brnie, Czechy, oddalił pozew firmy Ryanair przeciwko Kiwi.com, którym linia lotnicza domagała się dostępu do prywatnych danych swoich klientów.
Chodziło między innymi o oryginalne adresy e-mail oraz dane kart kredytowych klientów. W wyniku tego orzeczenia, klienci nadal zachowają swobodę wyboru i pełny dostęp do oferty usług rezerwacji podróży.
Oliver Dlouhý, współzałożyciel i dyrektor generalny Kiwi.com, skomentował: „Z zadowoleniem
przyjmujemy decyzję Sądu o oddaleniu sprawy wniesionej przez Ryanair, jest to zwycięstwo
konsumentów, którzy nadal będą mieli swobodę wyboru spośród pełnej oferty usług oraz w jaki
sposób i u kogo zarezerwują swoją podróż. Mamy nadzieję, że położy to kres wprowadzającym w
błąd oświadczeniom, jakie Ryanair składał przeciwko nam przez wiele lat. Naszym zdaniem miały
one na celu szkodzenie reputacji procesów rezerwacji internetowych biur podróży poprzez
wnioskowanie, że wirtualne adresy e-mail i karty kredytowe nie są legalne i bezpieczne”.
Dodatkowo, Kiwi.com podkreśla, że próby uzyskania dostępu do wrażliwych danych były nieuzasadnione, a klientom nadal przysługuje pełna ochrona ich danych płatniczych. Orzeczenie to ma istotne znaczenie dla ochrony danych osobowych klientów i utrzymania konkurencji na rynku rezerwacji podróży.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA: