Nowe udogodnienia dla niepełnosprawnych na lotnisku Chopina
Nowe miejsca postojowe dla samochodów osób niepełnosprawnychprzed terminalem oraz zwiększenie ilości nowoczesnych pylonów do wzywaniaobsługi ? to kolejne praktyczne ułatwienia na Lotnisku Chopina.
Lotnisko Chopina stale poszerza udogodnienia dla osóbniepełnosprawnych i o ograniczonej sprawności ruchowej, i to nie tylko, abyspełniać zapisy Rozporządzenia WE 1107/2006, ale przede wszystkim w celuzapewnienia komfortu wszystkim pasażerom.
– Dążymy do tego, aby każdy pasażer, bez względu na wybranyśrodek transportu, miał zapewniony najwyższy poziom obsługi ? mówi PawełBejnarowicz, kierownik Działu Technologii i Jakości Obsługi Pasażerów
Zarówno na poziomie odlotów, jak i przylotów, wyznaczonezostały dodatkowe miejsca dla samochodów osób niepełnosprawnych, na którychmożna zatrzymać pojazd przed wejściem do terminala. Na poziomie odlotówznalazły się również cztery nowoczesne pylony służące do wzywania asysty dlaosób niepełnosprawnych. Dodatkowy pylon został umieszczony przy wyjściu zestacji kolejowej.
Poprzez użycie pylonu pasażer ma możliwość wezwania asystydla osoby niepełnosprawnej lub o ograniczonej sprawności ruchowej. Wystarczynacisnąć przycisk domofonu, aby połączyć się z pracownikiem, który przyjmiezgłoszenie i skieruje do pasażera asystenta, który towarzyszyć będziepasażerowi od punktu zgłoszenia poprzez wszystkie punkty odpraw i kontroli ażdo zajęcia fotela w samolocie (a w przylocie w odwrotnym kierunku).
Asysta ta jest w pełni bezpłatna. Warto jednak pamiętać, abyo potrzebie jej zapewnienia zawiadomić przewoźnika lub organizatora wycieczkijuż na etapie dokonywania rezerwacji i zakupu biletu, nie później jednak niż 48godzin przed planowanym wylotem, co umożliwi organizację sprawnej obsługi.Zawiadomienie po tym terminie może wydłużyć czas oczekiwania na dotarcieasysty.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
– Dokładamy wszelkich starań, aby każdy pasażer zostałobsłużony na najwyższym poziomie i ciągle monitorujemy poziom świadczonychusług. Jeśli pojawią się jakiekolwiek uwagi dotyczące jakości obsługi, prosimykierować je na adres: [email protected]? mówi Paweł Bejnarowicz.
„