Nowe fotele z funkcją „full-flat” w samolotach Finnair

infoair
20.02.2013 13:25

W styczniu 2014 roku Finnair wprowadzi na pokładach większości swoich samolotów latających na dalekich trasach fotele z funkcją „full-flat”–ustawienia fotela w pozycji w pełni leżącej. Obecnie fotele te są dostępne w czterech najnowszych samolotach Airbus A330 Finnair.

Po zakończeniu prac na jesieni 2014 roku fotele z funkcją „full-flat”będą dostępne w klasie biznesowej we wszystkich samolotach Airbus z floty Finnair obsługujących dalekie trasy, z wyjątkiem trzech starszych maszyn. Te trzy samoloty będą pierwszymi, jakie zostaną usunięte z floty wraz z wprowadzeniem samolotów A350 XWB w 2015 roku. Całkowita wartość tej inwestycji, włącznie z wymianami, wynosi około 29 mln euro.

„Fotele z funkcją «full-flat»zostały świetnie przyjęte przez klientów podróżujących klasą biznesową”–mówi Anssi Komulainen, wiceprezes Finnair ds. obsługi klientów. „Wierzymy, że kluczem do osiągnięcia sukcesu na bardzo konkurencyjnym rynku jest dla Finnair oferowanie wyróżniających się usług i ta znacząca inwestycja w zapewnienie komfortu pasażerom pomoże nam w realizacji tego długoterminowego celu. Fotele z funkcją «full-flat»stanowią nowy standard zarówno dla klientów przywiązujących wagę do jakości, jak i dla linii Finnair”.

Wybrany przez linie Finnair model Contour Aerospace Vantage jest już dostępny w ich czterech najnowszych samolotach Airbus A330. Dzięki specjalnemu projektowi fotela po jego rozłożeniu pasażer ma do dyspozycji w pełni płaskie łóżko o długości do 200 cm, którego szerokość na wysokości ramion wynosi 58 cm. Każde w pełni regulowane siedzenie wyposażone jest również w lampkę do czytania, regulowany zagłówek, oświetlenie o różnym natężeniu oraz indywidualny system rozrywki pokładowej.

Wprowadzenie foteli z funkcją „full-flat”jest najnowszym krokiem linii Finnair w ramach realizowanego programu zmian i modernizacji związanych z wygodą klientów. Wcześniej, w październiku 2012 roku, Finnair ogłosił swoją współpracę z fińską firmą wzorniczą Marimekko, której tkaniny i zastawa ożywią wnętrza samolotów już wiosną 2013 roku. Zmiany planowane są także w obrębie posiłków serwowanych w obydwu klasach.

We flocie Finnair znajduje się obecnie 15 samolotów Airbus A330 i A340, które obsługują loty na dalekich trasach, w ramach sieci obejmującej 13 azjatyckich miast. Wprowadzenie 11 samolotów Airbus A350 XWB (oraz ewentualnie 8 kolejnych) zaplanowano na początek drugiej połowy 2015 roku. Pomoże to przewoźnikowi podwoić swój dochód z lotów do Azji do 2020 roku. Finnair będzie pierwszą linią lotniczą w Europie oferującą loty najnowszej generacji samolotem A350.