Nie rozumiecie argumentów – polemika rzecznika PPL-u z Gazetą Wyborczą Stołeczną
Nominacja, a następnie przyznanie 'Nogi od Stołka’ przez redakcję 'Gazety Stołecznej’ Naczelnemu Dyrektorowi Przedsiębiorstwa Państwowego Porty Lotnicze (PPL) były dla nas niemiłym zaskoczeniem. Fakt ten oraz motywy, jakimi kierowało się 'jury’, świadczą o nieznajomości zagadnień dotyczących funkcjonowania PPL-u, szczególnie w kontekście rozbudowy stołecznego lotniska.
Kontakt, który udało nam się nawiązać z Panem Redaktorem, a następnie z dziennikarzami Pańskiego działu, miał na celu nie 'tłumaczenie się’, ale przekazanie zainteresowanym dziennikarzom jak najobszerniejszej wiedzy na temat kontraktu na budowę Terminalu 2 i toczącej się inwestycji. Treści udało się przekazać. Niestety, jedyny wniosek, jaki nasuwa się po lekturze tekstu w 'GS’ brzmi: ze zrozumieniem argumentów był już problem. A może po prostu nie o zrozumienie tu chodziło?
Analizując tekst, Czytelnik ma nieodparte wrażenie, że 'nagrodę’ przyznano raczej nie za prace przy rozbudowie Okęcia, ale za zaszłości, w tym 'osiągnięcia’ niektórych, byłych już, dyrektorów Portów Lotniczych.
Nikt nie wysilił się nawet, aby pokusić się o rzetelną analizę faktów dotyczących budowy, problemów z nią związanych, tysięcy usterek i wad, które pozostawiło po sobie konsorcjum Ferrovial-Budimex-Estudio Lamela, które do 12 października było generalnym wykonawcą Terminalu. Nie ma cienia wątpliwości, że to właśnie konsorcjum bardziej niż ktokolwiek inny powinno zostać uhonorowane tym zaszczytnym wyróżnieniem w dowód uznania jego wieloletnich wysiłków.
Całkowicie pomijana jest odpowiedzialność PPL-u za zapewnienie bezpieczeństwa pasażerom bez względu na presję czasu. Zresztą, po co analizować? Miało być, a nie ma. Powody? To problem 'GW’ usiłuje chyba dowieść, że jest wszystkowiedząca i nieomylna. Jest jednak jedno 'ale’. Na pewno łatwiej jest tworzyć subiektywne teksty poparte argumentami z 'rękawa’, niż sprawować pieczę nad inwestycją tak skomplikowaną jak rozbudowa lotniska. W końcu każdy robi to, co umie najlepiej.
Zapewniamy, że bez względu na ilość i jakość przekazów medialnych dotyczących rozbudowy Okęcia Terminal 2 zostanie oddany do użytku w terminie, który pozwoli doprowadzić go do pełnej zdolności obsługi pasażerów przed 28 marca.