Na Bliskim Wschodzie do wzięcia 550 miliardów dolarów
Zgodnie z prognozą rynkową Boeinga linie lotnicze na Bliskim Wschodzie będą potrzebować 2610 nowych samolotów w ciągu najbliższych 20 lat. Ich szacunkowa wartość to 550 miliardów dolarów.
Podczas gdy jedna trzecia tego popytu, tj. 900 samolotów, zastąpi obecnie użytkowane floty, 66 procent popytu ma być wygenerowane przez dynamiczny rozwój floty w regionie.
Według prognozy rynkowej Boeing Current Market Outlook (CMO) szerokokadłubowe samoloty dalekiego zasięgu, takie jak Boeing 777 oraz 787 Dreamliner, będą nadal najczęściej zamawianymi maszynami na Bliskim Wschodzie, odzwierciedlając priorytety światowej sieci połączeń, nowych sojuszy i wspólnych przedsięwzięć przewoźników z tego regionu.
’Wzrost międzynarodowego ruchu lotniczego na Bliskim Wschodzie jest nadal szybszy niż w innych częściach świata”, powiedział Randy Tinseth, wiceprezes ds. marketingu w Boeing Commercial Airplanes. 'Rejon Zatoki Perskiej odnosi korzyści wynikające z położenia geograficznego, które umożliwia podróż między Europą, Afryką, Azją i Australią z jednym międzylądowaniem. Ponadto, na przestrzeni ostatniej dekady obserwujemy wzmocnienie pozycji przewoźników niskokosztowych, którzy rozwijają swoją działalność w oparciu o tendencje związane z dużą liczbą młodych ludzi, migrujących pracowników oraz liberalizacją rynku.’
Zgodnie z prognozą rynkową Boeinga w ciągu najbliższych 20 lat samoloty szerokokadłubowe będą stanowić ponad połowę dostaw nowych samolotów na Bliskim Wschodzie. W skali światowej będzie to 24 procent. Samoloty wąskokadłubowe, takie jak Boeing 737, do 2032 roku stanowić będą 47 procent dostaw w regionie, natomiast największe samoloty, takie jak Boeing 747 będą stanowić 10 procent prognozowanego popytu. Pozostały 1 procent stanowić będą odrzutowce regionalne.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
’Boeing jest dobrze przygotowany by sprostać potrzebom rynku na Bliskim Wschodzie’, powiedział Tinseth. 'Samoloty Boeinga dają liniom lotniczym z tego regionu możliwość obsługi rozwijających się siatek połączeń, oferują komfort i elastyczność na najwyższym poziomie oraz znakomitą ekonomikę. Są to konkretne korzyści nie tylko dla linii lotniczych, ale również dla pasażerów.’
W skali globalnej Boeing prognozuje długoterminowy popyt na 35280 nowych samolotów o wartości 4,8 bilionów dolarów. Nowe samoloty zastępować będą starsze, mniej wydajne konstrukcje, przynosząc korzyści liniom lotniczym i pasażerom, jak również stymulując wzrost na rynkach wschodzących i wprowadzanie innowacji w modelach biznesowych linii lotniczych. Aby zaspokoić rosnący popyt na nowe samoloty, Boeing zwiększył produkcję popularnych samolotów z rodzin 737, 777 i 787.