Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Mitsubishi Heavy Industries nowym producentem samolotów

infoair
19.02.2008 17:24
Mitsubishi ma zamiar wejść na rynek samolotów regionalnych, a tym samym stanowić konkurencję dla maszyn Embraera i Bombardiera. W tym celu zamierza wykorzystać doświadczenia z kompozytami lotniczymi, które nabyła przy produkcji skrzydeł do Boeinga 787 Dreamliner.
Najnowszy produkt japońskiej firmy Mitsubishi, samolot wyprodukowany przez spółkę-córkę Mitsubishi Regionalne Jet (MRJ), ma być konkurencją przede wszystkim dla brazylijskiego Embraera i kanadyjskiego Bombardiera. Japończycy, podobnie jak ich konkurenci, chcą sprzedawać swoje wyroby przede wszystkim na dynamicznie rozwijającym się rynku krajów dalekiego wschodu. Pomimo, że seryjna produkcja ma rozpocząć się w 2012 roku, Mitsubishi od października 2007 roku prowadzi intensywne działania marketingowe mające na celu pozyskanie klientów na nowy wyrób. Podobno pierwsze zamówienia już spłynęły. Dużą przeszkodą w osiągnięciu sukcesu mogą być zapowiedzi wprowadzenia na rynek nowych maszyn przez innych producentów –w tym samym czasie Rosjanie planują debiut Superjeta 100, a Chińczycy ARJ21.
Maszyny Mitsubishi mają być produkowane w sześciu wersjach, różniące się przede wszystkim pojemnością. Najmniejsza zabierać będzie 70 pasażerów, największa 96. Samoloty, w zależności od wyposażenia, będą miały zasięg od 1500 do ponad 3500 kilometrów. W konstrukcji samolotu na szeroką skalę zostaną wykorzystane kompozyty. Są to tworzywa sztuczne wzmacniane włóknem węglowym. W porównaniu z konwencjonalnym aluminium lub stopami tytanu, jest to niezwykle wytrzymałe połączenie, sztywne i odporne na korozję.
Mitsubishi ma już doświadczenia w wykorzystywaniu tego typu rozwiązań w lotnictwie cywilnym. 14 maja 2007 roku dostarczyła pierwsze kompozytowe skrzydło do Boeinga 787 Dreamliner. W tym celu Mitsubishi wybudowała dwie nowe fabryki przy Nagoya Aerospace Systems Works: fabrykę produkującą materiały kompozytowe, która zajmuje się formowaniem kompozytowych części skrzydeł oraz fabrykę zajmującą się budową skrzydeł. W kwietniu 2006 roku, ukończyło również budowę fabryki produkującej kompozytowe podłużnice poszycia –jedne z elementów wzmacniających konstrukcję skrzydła Boeinga 787.
W minionym tygodniu Mitsubishi przedstawiło w oficjalnym komunikacie listę podwykonawców, którzy będą dostarczać podzespoły do nowego samolotu regionalnego MRJ. Wśród nich są trzy amerykańskie firmy i dwie japońskie. Części układu hydraulicznego dostarczać będzie Parker Aerospace, systemy elektryczne i przeciwpożarowe –Hamilton Sundstrand Co.,  systemy kontroli lotu – Rockwell Collins i Nabtesco Co., a podwozie –Sumimoto Precision Products Co.