Ministerstwo Aktywów Państwach o zgodzie Bundeskartellamt
Zdaniem ministra Sasina: zgoda Bundeskartellamt ws. Condora tokrok do budowy silnej grupy lotniczej.
Zgoda niemieckiego Urzędu Antymonopolowego(Bundeskartellamt) na przejęcie przez Polską Grupę Lotniczą (PGL) liniilotniczych Condor to kolejny krok do budowy silnej grupy lotniczej – napisał 20lutego na Twitterze wicempremier i minister aktywów państwowych Jacek Sasin.
-„Niemiecki Urząd Antymonopolowy wydał zgodę naprzejęcie niemieckich linii Condor przez PGL (właściciela PLL LOT). Kolejnykrok na drodze do budowy silnej grupy lotniczej” – napisał na portaluspołecznościowym wicepremier Sasin.
Historia zakupu
Polska Grupa Lotnicza, spółka w 100 proc. należąca do SkarbuPaństwa ogłosiła pod koniec stycznia br. podpisanie umowy przejęcia niemieckiejlinii Condor.
Transakcja ma być sfinalizowana do końca kwietnia 2020 roku,po uzyskaniu niezbędnych zgód organów antymonopolowych.
Niemiecki Federalny Urząd Antymonopolowy (Bundeskartellamt)wydał w czwartek zgodę na przejęcie przez PGL linii lotniczej Condor.
Uzasadniając w czwartek decyzję Bundeskartellamtpoinformował, że łączące się przedsiębiorstwa nie konkurują ze sobą, leczprzeciwnie – uzupełniają się. W komunikacie wskazano, że zarówno LOT, jak iCondor, nie obsługują tych samych tras.
Jak dodano, również w odniesieniu do tzw. slotów, czyligodzin startów i lądowań samolotów na lotnisku, w niektórych niemieckichportach lotniczych, strony mają jedynie stosunkowo niewielką liczbę praw dostartu i lądowań, „więc nie występują również problemy związane zkonkurencją wynikającą z tego połączenia”.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Rząd Niemiec, po ogłoszeniu w styczniu informacji opodpisaniu umowy przejęcia Condora przez LOT, ocenił to jako „dobrysygnał”. Strony nie podały wartości transakcji. Według mediów, możechodzić o 250 mln euro i spłatę długu niemieckiego przewoźnika w wysokości 380mln euro.
380 mln euro kredytu
Warunkiem przejęcia przez LOT niemieckich linii lotniczychCondor jest spłacenie zaciągniętych przez nie państwowych kredytów pomocowych włącznej kwocie 380 mln euro. Wsparcia tego udzielił niemiecki państwowy bankKfW korzystając z gwarancji finansowych rządu federalnego i władz krajuzwiązkowego Hesja.
Dzięki państwowej pomocy Condor mógł dalej funkcjonować poogłoszeniu we wrześniu 2019 r. upadłości przez swego właściciela, czylibrytyjskie biuro podróży Thomas Cook i oczekiwać na oferty nabywców.
Condor, który jest ważnym partnerem dla niemieckich biurpodróży, zatrudnia około 5 tys. osób i operuje ok. 60 samolotami na wakacyjnychtrasach. Każdego roku około 9,4 mln pasażerów podróżuje na pokładach Condora zośmiu niemieckich lotnisk do około 90 miejsc w Europie, Afryce i Ameryce.Głównym hubem przewoźnika jest lotnisko we Frankfurcie. W roku obrotowym2018/19 Condor Flugdienst GmbH miał około 57 mln euro zysku operacyjnego, przyprzychodach na poziomie około 1,7 mld euro (PAP)
„