Lufthansa żegna się z Boeingami 737

infoair
02.11.2016 10:37

31 października, po48 latach, Lufthansa pożegnała się z flotą Boeingów 737. Dla Lufthansy jest tokoniec epoki trwającej prawie 50 lat.

Maszyna B737-300 o rejestracji D-ABEC (?Karlsruhe”), udałasię w specjalny rejs o numerze LH9922 z Frankfurtu do Hamburga, podczas któregoflota B737 została oficjalnie pożegnana podczas wspólnej uroczystości zLufthansa Technik. Po ceremonii kapitan i dowódca floty Ulrich Pade wraz zzałogą udali się w rejs powrotny do Frankfurtu z grupą dziennikarzy ipracowników na pokładzie.

?Lufthansa zawsze podejmowała innowacyjne działania, abysprostać potrzebom klientów i korzystać z możliwości rynkowych, dlategoodegraliśmy kluczową rolę w tworzeniu i rozwoju floty B737. Będziemykontynuować to innowacyjne podejście rozwijając flotę najnowszej generacji.” -powiedział Harry Hohmeister, Członek Zarządu oraz Szef Hub Management.

Na przestrzeni lat Lufthansa posiadała 148 maszyny B737prawie wszystkich generacji. Na początku lat sześćdziesiątych DyrektorGeneralny Lufthansa Technik, profesor Gerhard Höltje, wsparł projekt wspólnegostworzenia maszyny na krótkie i średnie dystanse wraz z Boeingiem. Projektkabiny oraz umiejscowienie silników pod skrzydłami samolotu zostałyzaczerpnięte z floty międzykontynentalnej.

W książeczce dla dzieci z 1960 roku Boeing 707 zostałopisany jako ojciec, a B727 jako matka małego samolotu nazwanego ?Bobby”. Imięsię przyjęło. ?B737 przez pracowników Lufthansy i fanów lotnictwa zawszenazywany był 'Bobby'. Wielu pasażerów i pracowników kojarzy z tym modelemszczególny okres swojego życia. Chcemy podziękować B737 za prawie 50 latniezawodnych i udanych operacji.” ? powiedział Klaus Froese, CEO Lufthansa HubFrankfurt.

Wraz z rozpoczęciem zimowego rozkładu 29 października,wszystkie pozostałe sześć maszyn B737-300 odbyło ostatnie komercyjne rejsy. Wnadchodzących tygodniach samoloty zostaną przetransportowane na Florydę, gdziezostaną odsprzedane. W przyszłości Lufthansa będzie oferować kontynentalneusługi jednym typem maszyn, co pozwoli na synergię na wielu płaszczyznach,takich jak licencjonowanie pilotów, załóg pokładowych oraz planowanie idostarczanie części zamiennych. Rodzina A320 Lufthansy składa się obecnie ze150 A319, A320 oraz A321, a także 4 maszyn najnowszej generacji ? A320neo.

19 lutego 1965 roku Lufthansa była pierwszym nabywcą 22maszyn Boeing 737-100. Prawie trzy lata później, 4 lutego 1968 roku, pierwszyB737 Lufthansy wylądował w Hamburgu. W krótkim czasie Boeing 737 stał sięstandardowym rozmiarem samolotów średniodystansowych. Oprócz B737-200 w różnychwariantach pasażerskich i frachtowych, pierwszy B737-300 został dostarczonyLufthansie w 1986 roku, oferując wysoki poziom komfortu, wydajność paliwową iniski poziom hałasu w porównaniu do innych maszyn tamtego okresu.

W maju 1988 roku pierwsi piloci zostali przeszkoleni dorejsów na B737. Był to również pierwszy samolot, który „doświadczył”zjednoczenia Niemiec, bo jako pierwsza maszyna wylądował w byłym NRD nalotnisku w Lipsku. 2 października 1990 miał miejsce pierwszy rejs B737?Sindelfingen” Lufthansy do Berlina Wschodniego. Latem 2016 roku B737 orejestracji D-ABEK został obdarzony ostatnimi honorami i w malowaniu ?FanhansaAirbus” poleciał do Francji z niemiecką drużyną narodową w piłce nożnej napokładzie.