Lufthansa wzmacnia swoją pozycję w Polsce
W 2012 roku linie lotnicze wchodzące w skład Grupy Lufthansy (Lufthansa, Austrian
i SWISS) umocniły swoją pozycję na polskim rynku. Podczas dziewięciu pierwszych miesięcy tego roku, pomimo niesprzyjającej sytuacji ekonomicznej w Europie, wiodący europejski przewoźnik lotniczy zwiększył zdolność przewozową i liczbę przewiezionych pasażerów między Polską i Niemcami.
“Cieszymy się bardzo, że na polskim rynku, który dla Lufthansy ma strategiczne znaczenie, w mijającym roku umocniliśmy swoją pozycję wiodącego, międzynarodowego przewoźnika sieciowego”, powiedział Bart Buyse, dyrektor generalny Lufthansy w Polsce. “Od stycznia do września tego roku, Lufthansa powitała na pokładach swoich samolotów, obsługujących połączenia pomiędzy Polską a Niemcami, ponad 1,1 miliona pasażerów. W stosunku do tego samego okresu ubiegłego roku to wzrost o około 10 proc. Udało nam się także zwiększyć zdolności przewozowe na naszych trasach poprzez wykorzystanie większych i najowocześniejszych samolotów”, dodał. Lufthansa umocniła również swoją pozycję na lotniskach regionalnych. Przykładowo, liczba pasażerów Lufthansy w Krakowie wzrosła o ponad 20 proc., a w Poznaniu odnotowano 10 proc. wzrost.
“Wspólnie z naszymi partnerskimi liniami Austrian oraz SWISS, przewieźliśmy w tym roku około 1,4 miliona pasażerów, którzy zdecydowali się na przelot do Niemiec, Austrii lub Szwajcarii”, dodał Buyse. “To rekordowe wyniki Grupy Lufthansy w Polsce i jesteśmy pewni, że do końca tego roku uda nam się ustanowić kolejny rekord, jeśli chodzi o liczbę przewiezionych pasażerów. Potwierdza to, że nasze ciągłe inwestycje w rozwój produktów i usług się opłacają. Nasi polscy pasażerowie doceniają innowacje produktowe, które zaprezentowaliśmy w tym roku”, podsumował Bart Buyse.
Od lipca 2013 roku, nowoczesna linia Germanwings, która wchodzi w skład Grupy Lufthansy, będzie obsługiwać wszystkie europejskie trasy, poza połączeniami do Frankfurtu i Monachium. Również polscy pasażerowie będą mogli korzystać z usług nowego przewoźnika. „Pasażerowie z Warszawy, Krakowa, Katowic, Wrocławia i Poznania, podróżujący do Düsseldorfu, będą mogli cieszyć się na pokładzie samolotów Germanwings przelotem w formule àla carte ”, powiedział Bart Buyse.
“Pasażerowie Germanwings będą mogli stworzyć własny lotniczy pakiet i dostosować go szczegółowo do swoich indywidualnych potrzeb, od taniego latania bez dodatkowych usług, do podróży z wieloma udogodnieniami, na jakościowo najwyższym poziomie. Będziemy łączyć te elementy, ustanawiając nowe standardy na naszym rodzimym, europejskim rynku. To pozwoli nam działać z zyskiem również poza naszymi dużymi portami przesiadkowymi oraz jednocześnie proponować naszym pasażerom najnowocześniejszy produkt”, dodał Buyse.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Lufthansa kontynuuje inwestycje produktowe zarówno na lotniskach, jak i na pokładach swoich samolotów. Do roku 2014, Lufthansa przeznaczy na wdrażanie nowych udogodnień dla pasażerów około trzech miliardów euro. Polscy pasażerowie, udający się do USA oraz do Indii, mogą już cieszyć się podróżą, korzystając z nowych foteli w Klasie Biznes, która została zaprezentowanej na pokładzie najnowszego Boeinga 747-8. Wystarczy nacisnąć jeden przycisk, by fotel rozłożył się do pozycji horyzontalnej, oferując całkowicie płaskie łóżko o długości 1,98 m.
Inwestycje dotyczą także uruchamiania nowych poczekalni i remontów już funkcjonujących – dostępnych dla pasażerów Klasy Biznes – 60 komfortowych poczekalni Lufthansy. Coraz nowocześniejsze porty przesiadkowe we Frankfurcie i Monachium stają się jeszcze bardziej przyjazne dla pasażerów Lufthansy. Doskonałym przykładem unowocześniania oferty jest otwarty w tym roku we Frankfurcie pirs A+, który jest przeznaczony wyłącznie dla pasażerów Lufthansy i linii z sojuszu Star Alliance. Dzięki rozbudowie, największy niemiecki port lotniczy będzie mógł obsłużyć 6 milionów nowych pasażerów. Nowy pirs oferuje także pięć komfortowych poczekalni o łącznej powierzchni 7,500 mkw.
Tej zimy, przewoźnicy wchodzący w skład grupy Lufthansy (Lufthansa, Austrian i SWISS), obsługują 270 rejsów tygodniowo do Niemiec, Austrii i Szwajcarii z lotnisk w Warszawie, Wrocławiu, Gdańsku, Poznaniu, Krakowie, Rzeszowie i Katowicach. W swojej globalnej siatce połączeń, linie wchodzące w skład Grupy Lufthansy oferują połączenia z Düsseldorfu, Frankfurtu, Monachium, Wiednia i Zurychu do 253 miast w 103 krajach.