Lufthansa rozwija swoją działalność w Berlinie

infoair
09.11.2011 13:45

Wraz z flotą nowoczesnych samolotów Airbus, znaczącym rozszerzeniem siatki połączeń i inwestycjami rzędu 60 milionów euro Lufthansa umocni swoją obecność w stolicy Niemiec.

„Otwarcie nowego portu lotniczego Berlin-Brandenburg ‘Willy Brandt’Airport w czerwcu 2012 roku oznacza nową dynamikę wzrostu i otwiera dodatkowe możliwości rozwoju rynku”–powiedział dziś w Berlinie Carsten Spohr, dyrektor generalny Lufthansa Passenger Airlines. „Liczymy na Berlin i dlatego zdecydowaliśmy się ponad proporcjonalnie uczestniczyć w rosnącej przepustowości berlińskiego lotniska”–dodał.

Wiodąca europejska linia lotnicza wprowadzi nowy system taryf, który dodatkowo zwiększy atrakcyjność oferty Lufthansy dla Berlina. Obejmujące wszystkie koszty dodatkowe ceny biletów na rejsy ze stolicy Niemiec na trasach europejskich będą zaczynały się od 49 euro. W opłatach za przeloty w jedną stronę zostaną zawarte: możliwość zbierania mil w największym europejskim programie lojalnościowym Miles&More, bezpłatny przewóz bagażu oraz posiłki serwowane na pokładzie samolotu. Wszystkie połączenia przewoźnik zaoferuje w dwóch klasach: biznes i ekonomicznej. Pasażerowie podróżujący liniami lotniczymi Lufthansa będą mogli łączyć wszystkie taryfy z nowego, konkurencyjnego cennika dotyczącego przelotów w jedną stronę oraz w obie strony na trasach europejskich, z opłatami za przeloty oferowane przez całą Grupę Lufthansa oraz partnerów z sojuszu Star Alliance.

Flota –35 samolotów na trasach z Berlina
Wybierając nowe lotnisko na bazę dla nowoczesnej floty airbusów, znacząco rozszerzając siatkę połączeń, tworząc kilkaset nowych miejsc pracy w Berlinie oraz inwestując ponad 60 milionów euro Grupa Lufthansy umacnia swoją pozycję w stolicy Niemiec. Spośród 21 milionów pasażerów korzystających rocznie z berlińskich lotnisk Grupa Lufthansa wraz ze swoimi liniami partnerskimi obsługuje 25 procent z nich. Dążąc do znaczącego zwiększenia swojego udziału w lotniczym ruchu pasażerskim w stolicy, od lata przyszłego roku Grupa przeznaczy na obsługę tras do i z Berlina łącznie 35 samolotów. Składająca się z 15 airbusów z rodziny A320 flota Lufthansy będzie stacjonowała na lotnisku Berlin-Brandenburg. Łącznie 23 maszyny Airbusa (A321, A320, A319) obsłużą berlińskie połączenia. Uzupełnią one dotychczasową ofertę lotów partnerów Lufthansy –Germanwings, SWISS, Austrian Airlines, Brussels Airlines oraz bmi.

Siatka połączeń –49 kierunków w Europie, na Bliskim Wchodzie i w Ameryce Północnej
Nowy rozkład lotów, który Lufthansa przedstawi wraz z otwarciem nowego lotniska, obejmie Europę, Bliski Wschód i Amerykę Północną. Obecna liczba połączeń zostanie podwojona. Spośród wszystkich lotów przewoźnik zaoferuje bezpośrednie połączenia na 38 trasach europejskich i bliskowschodnich, czyli niemal pięciokrotnie więcej niż obecnie proponuje Lufthansa. Przewoźnik zamierza stworzyć rozbudowaną siatkę połączeń zawierającą loty poranne jak i wieczorne między Berlinem a najważniejszymi europejskimi metropoliami. Wśród nowych kierunków, które dotychczas nie były dostępne z niemieckiej stolicy, znajdą się takie miasta jak Walencja, Bolonia czy Birmingham. W nowym letnim rozkładzie na 2012 rok liczba startów i lądowań w Berlinie wzrośnie o ponad 35 procent – do ponad tysiąca tygodniowo. Nowy rozkład lotów Lufthansy został opracowany tak, aby jak najlepiej sprostać potrzebom klientów podróżujących z Berlina czy Brandenburgii.

Układ lotniska –siedem mostów i trzy wyspy
Nowe lotnisko Berlin-Brandenburg będzie portem lotniczym, na którym znacznie skróci się czas odprawy pasażerów Lufthansy. Przewoźnik jako jedyny zaoferuje swoim klientom „wyspę”z dwunastoma stanowiskami do odprawy zlokalizowanymi w holu głównym. W godzinach szczytu przestrzeń dodatkowo można uzupełnić nawet o 10 dodatkowych stanowisk. Ponadto na lotnisku zainstalowane zostaną 23 automaty do odprawy biletowej, gdzie pasażerowie mogą samodzielnie wydrukować swoje karty pokładowe. Samoloty Lufthansy i jej partnerskich linii lotniczych będą zlokalizowane bezpośrednio przy hali głównej. Dwa spośród dziewięciu gate’ów zarezerwowano dla samolotów spoza strefy Schengen.

Ponad 1500 metrów kwadratowych poczekalni dla pasażerów
Lufthansa Business/Senator Lounge, wraz z wydzieloną strefą dla VIP-ów, o powierzchni odpowiednio – 1585 m2 i 150 m2 , będzie znacznie większa niż funkcjonująca obecnie poczekalnia na lotnisku Tegel. Stanowiska do odprawy pasażerów podróżujących w pierwszej klasie, oraz posiadaczy statusu Senator lub HON Circle w programie Miles&More będą znacznie większe i wygodniejsza niż obecne. W przyszłości, klienci klasy biznesowej będą mogli cieszyć się dodatkowymi udogodnieniami takimi jak lobby o powierzchni 100 m2 z czterema stanowiskami do odprawy przeznczonymi wyłącznie do obsługi tej grupy pasażerów.

Dlaczego Berlin?
Z ponad 8,2 milionami odwiedzających w 2010 roku, Berlin jest jednym z najpopularniejszych kierunków turystycznych jak również trzecim największym konferencyjno-wystawienniczym miastem na świecie. Berlin to wyjątkowa metropolia, nieustannie oferująca odwiedzającym nowe doświadczenia. Jego różnorodność i nieskończone możliwości niezmiennie zachwycają turystów z całego świata. Berlin wyznacza kierunki zarówno jeśli chodzi o zwiedzanie jak też alternatywną sztukę, galerie, restauracje dla smakoszy, muzykę czy modę. Legendarne życie nocne, atrakcyjne oferty dla miłośników zakupów jak też wyjątkowa historia łącząca w sobie przeszłość Wschodniej i Zachodniej Europy, sprawiają, że Berlin jest tak popularny jak nigdy przedtem. Niemiecka stolica może pochwalić się z większym wzrostem liczby odwiedzjących niż Paryż, Londyn czy nawet Nowy Jork.

Chcąc zainspirować międzynarodowych gości do odwiedzania Berlina, Lufthansa współpracuje z licznymi instytucjami kultury, sztuki, mody oraz lokalami gastronomicznymi. Berlin jest jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się regionów w Europie. Miasto dysponuje też doskonałymi warunkami dla rozwoju działalności gospodarczej oferując ultranowoczesną infrastrukturę telekomunikacyjną, dostęp do wykwalifikowanych pracowników, jak też ośrodków badawczo-rozwojowych i akademickich.