Lufthansa: Rekordowy rok

infoair
12.01.2012 13:47

W 2011 roku linie lotnicze wchodzące w skład Grupy przewiozły rekordową liczbę pasażerów. Z usług linii Lufthansa, SWISS, Austrian Airlines, bmi i Germanwings skorzystało 106,3 mln pasażerów. Oznacza to wzrost o 7,5 procent w porównaniu z poprzednim rokiem.

Grupa przez cały 2011 rok zwiększyła liczbę dostępnych miejsc w samolotach o 9,8 procent, zaś liczba pasażerów podróżujących wyrażona wskaźnikiem RSK (revenue seat kilometre) wzrosła w tym czasie o 7,0 procent. Wskaźnik wykorzystania miejsc (seat load factor) spadł odpowiednio o dwa punkty procentowe – do 77,2 procent.

W 2011 roku na podróż z Lufthansą zdecydowało się łącznie 65,5 mln pasażerów – 11,1 procent więcej niż w roku poprzednim. Lufthansa zwiększyła liczbę dostępnych miejsc w samolotach o 11,8 procent w ciągu całego roku, a sprzedaż jej biletów wzrosła o 8,8 procent. Z kolei wskaźnik seat load factor spadł o 2,2 punktu procentowego rok do roku – do poziomu 77,2 procent. W 2011 roku SWISS przewiózł około 16,4 mln pasażerów, Austrian Airlines – 11,3 mln, bmi – około 5,7 mln zaś Germanwings – około 7,5 mln podróżujących.

Obserwowany od jesieni ubiegłego roku spadkowy trend w sprzedaży biletów sprawił, że przez ostatnie miesiące w całej Grupie, nie osiągnięto poziomu sprzedaży odnotowanego na początku 2011 r. W związku z mniejszym popytem oraz niestabilną sytuacją gospodarczą, linie lotnicze planują w 2012 r. wzrost wskaźnika dostępności miejsc (available seat kilometres) na poziomie 3 procent. Będzie on realizowany przez wykorzystanie większych maszyn oraz wprowadzenie nowej kabiny w samolotach Lufthansy na trasach europejskich.

Lufthansa Cargo odnotowała wzrost na poziomie 5 procent w tono-kilometrach przetransportowanych w 2011 roku, przewożąc łącznie 1,9 mln ton ładunków i przesyłek. W tym czasie jej pojemność transportowa wzrosła o 8,6 procent w skali całego roku, a sprzedaż – o 6,5 procent. To doprowadziło do spadku współczynnika obciążenia o 1,4 punktu procentowego – do poziomu 69,5 procent.