Lufthansa przyjmuje dostawę pierwszego na świecie Airbusa A320neo
Lufthansa razem z Airbusem oraz Pratt & Whitney,producentem silników, świętuje dostawę pierwszego na świecie Airbusa A320neo.Carsten Spohr, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny Lufthansa Group prezes idyrektor generalny Airbusa Fabrice Brégier, oraz prezes Pratt & WhitneyRobert Leduc przywitali 700 gości i przedstawicieli mediów podczas oficjalnejdostawy, która miała miejsce na lotnisku Hamburg-Finkenwerder. Po uroczystymprzekazaniu publiczności zaprezentowano dwa samoloty nowego typu. PierwszyA320neo, o numerze rejestracyjnym D-AINA, jest wykorzystywany w lotach już odstycznia. Natomiast drugi ?neo? ma wkrótce uzupełnić flotę samolotów AirbusLufthansy. Pierwsze doświadczenia z A320neo pokazują wyraźnie, że zakładaneoszczędności w zużyciu paliwa na poziomie 15% zostały nie tylko osiągnięte, alewręcz nieco przekroczone. Co więcej, znacznie cichsze silniki wykorzystane wtym modelu zwiększają komfort pasażerów na pokładzie i są mniej uciążliwe dlaosób mieszkających w pobliżu lotnisk dzięki zmniejszonej emisji hałasu.
Opracowanie oraz wprowadzenie na rynek najcichszego inajwydajniejszego energetycznie samolotu przeznaczonego do lotów na krótki iśredni dystans jest kolejnym dowodem na pomyślną współpracę branży lotniczej naszczeblu europejskim. ? Europa jest liderem w tej fascynującej branży odpierwszych chwil jej istnienia ? powiedział Carsten Spohr. ? Lufthansa i Airbusstworzyły produktywne i oparte na zaufaniu partnerstwo, które trwa już 40 lat.Wspólnie rozwinęliśmy i wprowadziliśmy na rynek wiele innowacji orazprzyczyniliśmy się do sukcesu europejskiej branży lotniczo-kosmicznej. Dziękinowoczesnym i wydajnym samolotom, takim jak A320neo oraz A350 XWB, wyznaczamynowe standardy dla naszych pasażerów, a jednocześnie zmniejszamy negatywneskutki dla środowiska oraz, co jest nie mniej ważne, dla osób żyjących wpobliżu lotnisk.
Dziś popołudniu A320neo wystartuje z terenu Airbusa nalotnisku Hamburg- Finkenwerder jako lot specjalny o numerze LH9918, na któregopokładzie znajdować się będą goście oraz przedstawiciele mediów. Uda się on doFrankfurtu, zatrzymując się po drodze na krótko na hamburskim lotnisku miejskimFuhlsbüttel. Samolot został opatrzony specjalnym logo. Na tylnej części kadłubasamolotu Lufthansy znajduje się napis ?Pierwszy lot A320neo ? Mniej hałasu.Mniej paliwa. Mniej CO2.?
Kolejnym powodem do świętowania jest upłynięcie 40 latwspółpracy między Lufthansą a Airbusem. Dnia 9 lutego 1976 roku Lufthansaodebrała pierwszy samolot Airbus A300 na lotnisku Hamburg-Finkenwerder. Linielotnicze działające w ramach Lufthansa Group zamówiły przez 40 lat od Airbusa wsumie 582 samoloty. Lufthansa jest obecnie największym klientem Airbusa iposiada 392 samoloty tego europejskiego producenta, w tym 284 maszyn typu A320oraz 14 typu A380.
Lufthansa Group zamówiła w sumie 166 samolotów A320neo iA321neo. Zostaną one dostarczone w przeciągu kolejnych lat. 60 spośród nichzostanie dostarczone z nowym silnikiem PW1100G-JM produkcji Pratt &Whitney. Specjalny pośredniczący system konwersji przekładni 3:1 zapewniaoptymalną prędkość wentylatorów o długości przekroju 2,06 metra oraz turbiny silnika.Nowe silniki oraz ulepszona aerodynamika umożliwiają znaczne zmniejszenieemisji hałasu oraz spalin. Dzięki nowej technologii silników hałas na poziomie85 decybeli, który cechuje nowego A320neo, to zaledwie połowa wartościcechującej porównywalne samoloty znajdujące się aktualnie we flocie Lufthansy.Co więcej, A320neo zapewnia o co najmniej 15% wydajniejsze zużycie paliwa wporównaniu do poprzedniej wersji tego modelu. W przypadku obliczania tejwartości dla pojedynczego miejsca, przewaga wydajnościowa zwiększa się do około20 procent, ponieważ dzięki polepszonemu wykorzystaniu przestrzeni wewnątrzkabiny A320neo zapewnia więcej przestrzeni w przedziale klasy biznesowej orazdwa dodatkowe rzędy, zawierające w sumie dwanaście dodatkowych miejsc.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Tuż przed przyjęciem pierwszego A320neo, przygotowania dokonserwacji nowego rodzaju samolotu oraz jego systemów zakończyła firmaLufthansa Technik. W fazie przygotowawczej określiła ona wszystkie fundamentytechniczne, operacyjne oraz dotyczące personelu na potrzeby pełnego wsparciatechnicznego dla nowego samolotu Airbusa. Pierwszy etap polegał naprzeszkoleniu w Hamburgu i Monachium pracowników z frankfurckiego centrummechanicznego oraz wyposażenie ich w konieczne zasoby. Podmiot zależny firmyLufthansa Technik zajmujący się szkoleniami otrzymał certyfikat od NiemieckiegoFederalnego Urzędu Lotnictwa. Obecnie Lufthansa Technik obsługuje około jednejtrzeciej światowej floty Airbusów A320 w oparciu o umowy dostawy komponentów nazasadzie wyłączności.
„