Lotnisko w Brukseli zacznie obsługiwać pasażerów w sobotę
Lotnisko w Zaventempod Brukselą jest już „technicznie gotowe” do częściowego wznowienialotów pasażerskich, ale do piątku wieczorem nie zostanie zrealizowane żadnetakie połączenie – poinformował w czwartek operator portu lotniczego.
Od 22 marca, czyli od krwawego podwójnego zamachuterrorystycznego, w wyniku którego znacznie zniszczona została hala odpraw, zlotniska nie odleciał żaden samolot. Maszyny zamiast w Zaventem lądują w Liegelub w Charleroi.
We wtorek przeprowadzono w budynku w pobliżu hali symulacjęczęściowego wznowienia działalności lotniska włącznie z odprawą. Wzięło w niejudział 800 pracowników, którzy zgłosili się na ochotnika.
Jak napisało Brussels Airport w czwartkowym komunikacie, pogruntownym zbadaniu infrastruktury strażacy i belgijski urząd lotnictwacywilnego w środę wieczorem dali zielone światło, by częściowo wznowić lotypasażerskie z Zaventem, ale lotnisko czeka obecnie na oficjalną zgodę władz wtej sprawie. „Ostatnim etapem niezbędnym do wznowienia działalności jestuzyskanie oficjalnej zgody polityków” – czytamy. „W oczekiwaniu na tęzgodę postanowiono nie organizować żadnych lotów pasażerskich do piątkuwłącznie” – dodano.
Gotowa jest już tymczasowa infrastruktura do odprawy, którapozwoli na obsługę 800 pasażerów na godzinę, co stanowi ok. 20 proc. normalnegoruchu.
Z kolei pasażerowie, którzy przylecą na lotnisko Zaventem,będą korzystali z dotychczasowej infrastruktury od obioru bagażu. Strefaprzylotów „była bowiem tylko w niewielkim stopniu zniszczona i zostałaprzywrócona do użytku” – czytamy w oświadczeniu.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
22 marca w samobójczych zamachach w stolicy Belgii nalotnisku i w metrze pomiędzy stacjami Schuman i Maelbeek w bezpośrednimsąsiedztwie Parlamentu Europejskiego, Komisji Europejskiej i Rady UE zginęły 32osoby i trzech zamachowców. Ok. 340 osób zostało rannych.
Rzecznik belgijskich linii Brussels Airlines ujawnił wczwartek, że od zamknięcia lotniska w Zaventem przewoźnik traci 5 mln eurodziennie. Obecnie europejskie loty tej linii są obsługiwane w Liege i wAntwerpii, podczas gdy loty długodystansowe we Frankfurcie w Niemczech oraz wZurychu w Szwajcarii. Mimo to odbywa się tylko 40 proc. połączeń.
„