Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Lotnisko Modlin politycznie wykluczone z Tarczy?

infoair
27.04.2020 08:30

Od 15 marca lotniska w całej Polsce pozostają nieczynne dlaruchu pasażerskiego, co skutkuje ogromnymi stratami finansowymi dla portów. Wtej sytuacji potrzebują one pilnie pomocy ze strony państwa.

W utrzymaniu płynności finansowej ma pomóc rząd, któryprzyznał lotniskom w ramach tzw. tarczy antykryzysowej 142,2 miliona złotych. Znieoficjalnych informacji wynika, że pieniądze otrzyma osiem lotnisk: wWarszawie, Katowicach, Krakowie, Wrocławiu, Gdańsku, Poznaniu, Rzeszowie orazSzczecinie. Na liście zabrakło lotniska w Modlinie. Dlatego w tej sytuacji radniSejmiku Województwa Mazowieckiego alarmują, że Lotnisko w Modlinie może nieotrzymać pomocy z rządowej tarczy antykryzysowej.

Decyzja ta szczególnie nie dziwi. To kolejny przykład wciągu kilku ostatnich lat, kiedy między współwłaścicielami Lotniska w Modlinie(Agencja Mienia Wojskowego, Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze,Województwo Mazowieckie i miasto Nowy Dwór Mazowiecki) mnie może dojść do porozumienia.Tym razem jednak sytuacja jest kryzysowa i jeżeli nie dojdzie do zgodnychdziałań to Airport Modlin po prostu upadnie.

Co zrobi samorząd?

Samorząd Województwa Mazowieckiego zaznacza, że jest wstanie dofinansować Lotnisko w Modlinie kwotą 50 mln zł, jednak jest potrzebnajeszcze zgoda pozostałych właścicieli – Przedsiębiorstwa Państwowego ''PortyLotnicze'' i Agencji Mienia Wojskowego – a tej nadal nie ma.

Pomimo że resort infrastruktury w rozmowie z tvnwarszawa.plzaznaczył, iż ostateczna decyzja w tej sprawie jeszcze nie zapadła, zarządportu jest przekonany, że pieniędzy nie dostaje. Dlaczego? Najbardziejprawdopodobna odpowiedź brzmi: ponieważ rząd od dłuższego czasu chce, by portemlotniczym uzupełniającym dla Okęcia stał się Radom, nie Modlin.

Przypomnijmy, że w 2019 roku port lotniczy Warszawa-Modlin obsłużyłprzecież łącznie blisko 3,1 miliona pasażerów, co dało mu szósty wynik wPolsce.

Koszt utrzymania modlińskiego lotniska wynosi około 5 mlnzłotych miesięcznie. Bez rządowej pomocy port straci płynność finansową, czylipo prostu zbankrutuje, a pracę straci ponad 2 tysiące osób.