LOT zmienia trasy przelotów do Singapuru
W związku z napiętą sytuacją nad Cieśniną Ormuz i w ZatoceOmańskiej LOT podjął decyzję o zmianie tras przelotów samolotów kursujących doi z Singapuru – poinformował 21 czerwca przewoźnik. Korekta oznacza wydłużenierejsów o kilkadziesiąt minut.
Jak zaznaczono w piątkowym komunikacie „bezpieczeństwojest priorytetem dla Polskich Linii Lotniczych LOT. Uważnie obserwujemysytuację na świecie i bezzwłocznie na nią reagujemy”.
Spółka podjęła więc decyzję o zmianie tras przelotów maszynlecących do i z Singapuru”, co w konsekwencji oznacza, że podróż będziedłuższa o kilkadziesiąt minut.
Przewoźnik poinformował ponadto, że pozostaje w stałymkontakcie m.in. z: IATA, EASA i Eurocontrol.
-„Decyzja o powrocie na dotychczas wykorzystywaną trasęprzelotów z Warszawy do Singapuru zostanie podjęta wówczas, gdy będziemy mielistuprocentową gwarancję bezpieczeństwa realizacji tych operacji” – czytamyw komunikacie LOT.
Stan zagrożenia
Amerykańska Federalna Administracja Lotnictwa (FAA) zakazaław czwartek amerykańskim przewoźnikom lotniczym lotów nad wodami znajdującymisię w irańskiej przestrzeni powietrznej. Zakaz dotyczy cieśniny Ormuz i ZatokiOmańskiej i wynika z napięcia w tym rejonie.
20 czerwca irańska elitarna Gwardia Rewolucyjna podała naswej stronie internetowej, że zestrzeliła amerykańskiego drona szpiegowskiego.Według Gwardii amerykański dron został zestrzelony, gdy naruszył przestrzeńpowietrzną Iranu w położonej nad Zatoką Perską prowincji Hormozgan na południukraju.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Obawy o konfrontację między Stanami Zjednoczonymi a Iranemrosną od 13 czerwca, kiedy w Zatoce Omańskiej zaatakowane zostały dwa tankowce.Stany Zjednoczone oskarżyły o ten atak Iran, czemu ten kategorycznie zaprzecza.
FAA podkreśliła, że zwiększone napięcie i wzmożona aktywnośćmilitarna w rejonie, przez który przebiega wiele szlaków lotnictwa cywilnego,stwarza poważne zagrożenie.
Dodatkowym zagrożeniem – zdaniem agencji – jest gotowośćIranu do użycia pocisków dalekiego zasięgu w międzynarodowej przestrzenipowietrznej bez ostrzeżenia. (PAP)
„