LOT ze wzrostem na liniach do Izraela

infoair
07.12.2017 08:04

Na początku grudnia br. Ambasada Izraela na swoim Twitterzenapisała, że Warszawa stała się w 2017 r. najatrakcyjniejszym miejscem dlaturystów z Izraela. Powołując się na portal mako.co.il, napisała, że polskastolica wyprzedziła słynne europejskie miasta, m.in. Londyn, Barcelonę iAmsterdam. I to widać po wynikach LOT-u.

Polski przewoźnik w ciągu pierwszych 10 miesięcy tego rokuprzewiozły ok. 150 tys. pasażerów na trasie między Polską a Izraelem – poinformowałKonrad Majszyk z biura prasowego spółki. To 2,5 raza więcej, niż w tym samymczasie 2016 r.

„W czerwcu tego roku uruchomiliśmy połączenia do TelAwiwu z czterech portów regionalnych: Wrocławia, Lublina, Gdańska i Poznania. Zkolei z Warszawy zwiększyliśmy częstotliwość rejsów do tego miasta – z siedmiudo 13 tygodniowo. Podróż na tej trasie trwa ok. 3 godzin i 45 minut. W sumiewykonujemy tygodniowo 19 połączeń między Polską a Izraelem” – powiedziałPAP Majszyk.

Rejsy z Wrocławia do Tel Awiwu polski przewoźnik wykonuje wewtorki i piątki, z Lublina w poniedziałki i czwartki, z Gdańska – w niedziele,a z Poznania w środy. Z danych spółki wynika, że od stycznia do października LOTprzewiózł między Polską a Izraelem 150 tys. pasażer.

„To 2,5 raza więcej,niż w tym samym okresie 2016 r. Rozkłady połączeń są tak pomyślane, żebyumożliwić wygodną przesiadkę i krótki czas podróży pasażerom lecącym z Izraelaprzez Warszawę do Ameryki Nowego Jorku, Newark, Chicago, Toronto, czy LosAngeles” – tłumaczy Majszyk.

Jak przekonuje, decyzja o zwiększeniu częstotliwości iuruchomieniu nowych tras z Polski do Izraela ma uzasadnienie biznesowe.”Dotychczasowe wyniki pasażerskie dają podstawy do rozwijania naszejoferty” – podkreślił.

Połączenia miedzy Polską a Izraelem obsługiwane są wwiększości samolotami Boeing 737-800 NG, które zostały wyleasingowane przez LOTi weszły do floty przewoźnika w tym roku. Spółka ma obecnie cztery tego typumaszyny.

Zmiana samolotu

„Od wiosny 2018 r. do Tel Awiwu z Warszawy i portówregionalnych będzie można polecieć samolotem Boeing 737 MAX 8, który jestnajnowocześniejszym samolotem wąskokadłubowym średniego zasięgu. LOT zamówiłtakich sześć sztuk, z czego pierwszy już odebrał na początku grudnia br., asamolot przyleciał do Warszawy w ubiegłą sobotę” – powiedział.

Zarówno B737-800 NG, jak i B737 MAX 8 mają na pokładzie 186foteli w trzech klasach podróży: biznes, ekonomicznej premium i ekonomicznej.

Z analiz spółki wynika, że w tym roku średnie wypełnieniesamolotów na trasie Warszawa-Tel Awiw wyniosło 88 proc. „Bardzo dobrewypełnienie samolotów obserwujemy także na wszystkich trasach regionalnych do iz Izraela. Najwyższe w przypadku Wrocławia oraz Gdańska” – mówi Majszyk.

„Izrael już dziś znajduje się w czołówcenajpopularniejszych kierunków podróży na świecie. Zawdzięcza to różnorodności,dobrej infrastrukturze, pogodzie i licznym atrakcjom, która sprzyjajązwiedzaniu i wypoczywaniu praktycznie przez cały rok. Lotnisko w Tel Awiwieznajduje się sercu głównych atrakcji Izraela, jest też najlepszym punktemwypadowym na wyjazdy nad Morze Martwe czy wybrzeże z Morza Śródziemnego i MorzaCzerwonego. Odwiedzając Tel Awiw, warto również udać się do położonej tuż obokhistorycznej Jerozolimy” – tłumaczy.

Strategia LOT-u

Jak mówił, „w swojej strategii spółka koncentruje sięna rozwoju portu przesiadkowego w Warszawie, ale jednocześnie chce wykorzystaćpotencjał połączeń z lotnisk regionalnych”. Dodał, że latem tego roku LOTrozpoczął rejsy z Krakowa do Chicago, które obsługuje dreamlinerami z 252miejscami na pokładzie. „Połączenie cieszy się dużą popularnością, jestwykonywane raz w tygodniu i uzupełnia naszą siatkę codziennych lotów zwarszawskiego Lotniska Chopina do Chicago. Także w tym roku zaczęliśmy latać doLwowa z portów regionalnych, czyli z Poznania, Bydgoszczy i Szyman. Na tychpołączeniach wykorzystujemy samoloty Bombardier Q400, które mogą zabrać napokład 78 pasażerów” – przekazał Majszyk.

LOT w tym roku prognozuje uzyskać ponad 280 mln zł nadziałalności podstawowej, czyli przewozie pasażerów, w 2016 r. było to 184 mlnzł. Linia zakłada, że w 2017 r. przewiezie 6,8 mln pasażerów. Udziałowcami PLLLOT są: Skarb Państwa (99,856 proc. akcji) oraz TFS Silesia (0,144 proc.akcji).(PAP)