Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

LOT, Wizz Air i Lufthansa – najlepsze linie w naszym regionie

infoair
23.03.2019 08:56

21 marca linie PLL LOT, Wizz Air i Lufthansa zostały uznaneprzez pasażerów z 16 krajów za najlepsze w Europie Środkowowschodniej linielotnicze 2018 roku. Nagrody przyznała także Kapituła Plebiscytu. Wyróżnieniabiznesu lotniczego zostały wręczone podczas uroczystej gali CEESAR Awards wPoznaniu.

Organizatorem Plebiscytu był portal Pasazer.com, agospodarzem tegorocznej gali Port Lotniczy w Poznaniu. Partnerami plebiscytubyli Lagardere, operator sklepów duty free na polskich lotniskach, grupa eSKY,agent turystyczny działający online (OTA) orazCEDC, producent Żubrówki. Pasażerowie mogli oddawać swoje głosy przezspecjalną platformę www.ceesar-awards.com.Wyróżnienia są jednymi z najważniejszych i prestiżowych w biznesie lotniczym wEuropie Centralnej i Wschodniej. Wskazują najlepszych przewoźników pod względemoferty i serwisu.

15 edycja

– Już 15. raz wybieramy najlepszą linię lotniczą, tym razemw całej Europie Środkowo-Wschodniej.Podczas tegorocznej edycji plebiscytu, pasażerowie z 16 krajów nagrodzilinajlepsze linie „lotniczymi Cezarami” – powiedział Paweł Cybulak, dyrektornaczelny The CEESAR Awards i redaktor naczelny serwisu pasazer.com, polskiegolidera wśród internetowych serwisów rynku lotniczego.

– Gala ma miejsce w Poznaniu, w Wielkopolsce, znanej zgościnności i otwartości. Warto zaznaczyć, iż to wydarzenie organizowane jest wnaszym mieście po raz pierwszy i jest najważniejszym w Polsce lotniczymwydarzeniem branżowym. Zaprosiliśmy do udziału w Gali przedstawicieli branżylotniczej z całej Europy, przedstawicieli ministerstwa infrastruktury orazwładz lokalnych, a także media. Jest to zatem powód do dumy dla nas, dlapracowników, dla Zarządu lotniska, które w ubiegłym roku zanotowało rekordowewyniki obsługi pasażerskiej i osiągnęło drugie miejsce w Europie pod względemdynamiki ruchu wśród portów obsługujących do 5 mln pasażerów – powiedziałMariusz Wiatrowski, prezes zarządu Lotniska Poznań-Ławica.

Coroczny ranking “The CEESAR Awards”, jest najważniejszymrankingiem branży lotniczej od 2004 roku i odzwierciedla prawdziwe opiniezweryfikowanych klientów, od tego roku, pasażerów całego regionu EuropyŚrodkowowschodniej.

Głosowanie pasażerów

W Plebiscycie oddano blisko 40 tys. zweryfikowanych głosów.34 proc. pytanych pochodziło z Polski, 18 proc. z Rumunii, po 11 proc. z Węgieri krajów byłej Jugosławii, 9 proc. z Czech, 7 proc. z państw bałtyckich i po 5proc. ze Słowacji i Bułgarii.

– Jako jeden z niewielu organizatorów, wielką wagęprzywiązujemy do weryfikacji ocen opartych na opiniach osób, które doświadczyłypodróży lotniczej. Ma to bezpośrednie przełożenie na szczególną wiarygodnośćoraz, przede wszystkim, na znaczą rangę nagród – dodał Cybulak.

Nagrody pasażerów otrzymali:

● Wizz Air– najlepsza linia niskokosztowa w Europie Środkowowschodniej;

● PLL LOT –najlepsza linia na trasach dalekodystansowych w Europie Środkowowschodniej;

● Lufthansa– najlepsza linia na trasach krótkich w Europie Środkowowschodniej.

Zasady konkursu

Ranking opiera się na opiniach zweryfikowanych pasażerów,którzy odbyli swoją podróż na pokładzie samolotu. Dzięki współpracy zpartnerami działającymi na rynku Europy Środkowo-Wschodniej: pośrednikasprzedaży online eSky oraz lokalnych serwisów lotniczych, możliwe byłoprzeprowadzenie badania na wyselekcjonowanej grupie klientów, którzyrzeczywiście korzystali z usług konkretnych linii lotniczych.

Pasażerowie, którzy odbyli rejs daną linią, oceniali ichusługi w siedmiu szczegółowych kategoriach. W każdej z nich wyłoniony zostałzwycięzca. Ryanair wygrał w kategorii najlepszego stosunku jakości do ceny, PLLLOT – wskazany jako oferujący najlepszą odprawę i boarding. Przewoźnikiem onajwyższym komforcie i z najlepszą rozrywką na pokładzie wybrany został Emirates,a najlepszą załogą kabinową może się pochwalić Wizz Air. Najlepszą linią wkategorii “czystość” głosujący wybrali Lufthansę, podczas gdy Qatar Airwayszaoferował, według nich, najlepszy catering na pokładzie.

– Wręczanie nagród najlepszym liniom lotniczym podczas tejuroczystości, to także doskonała okazja do spotkań z partnerami biznesowymi ibudowania relacji ze specjalistami branży lotniczej w Polsce. To także czas napodziękowania za udany ubiegły rok oraz na zadanie kilku kluczowych pytań, podczasrozmów kuluarowych, o przyszłość i rozwój współpracy. Nie przez przypadekmiejscem Gali są Międzynarodowe Targi Poznańskie, gdyż właśnie to miejsce odlat jest swego rodzaju drogowskazem dla rozwoju gospodarki nie tylko regionu,lecz całego kraju i miejscem budowania relacji biznesowych na najwyższympoziomie. Poznań, jako ośrodek stale prężnie się rozwijający, to doskonałemiejsce na zorganizowanie tego wydarzenia – dodaje Wiatrowski.

Nagrody ekspertów

Również Kapituła „The CEESAR Awards” złożona ze specjalistówbranży, biznesu i mediów reprezentujących kraje Europy Środkowo-Wschodniej,przyznała swoje nagrody. Jozsef Váradi, założyciel i dyrektor generalny Wizz Airanagrodzony został tytułem “menedżera roku w Europie Środkowo-Wschodniej”.

“Wydarzeniem 2018 roku” w naszej części kontynentu wskazanodynamiczny rozwój lotniska w Budapeszcie. Port w stolicy Węgier otrzymał takżewyróżnienie w kategorii “najbardziej udanej rozbudowy lotniska”.

Połączenie Budapeszt-Nowy Jork uruchomione w maju ubiegłegoroku przez PLL LOT, zostało przez radę uznana za „trasę roku”. Nagroda dla“najlepszej nowej strefy duty-free” została przyznana Baltonie za nowe sklepyotwarte na lotnisku we Wrocławiu.

Miano najlepszej linii biznesowej uzyskały linie QatarAirways. Najpunktualniejszym przewoźnikiem został z kolei airBaltic.

Za “wyróżniających się rozwój w rejonie EuropyŚrodkowo-Wschodniej” kapituła nagrodziła z kolei PLL LOT.

– Zarówno blisko 40 tys. zweryfikowanych głosów jak iobecność najbardziej wpływowych gości zgromadzonych podczas poznańskiej galipodkreśla znaczenie głosowania pasażerów oraz samego wydarzenia. To nie tylkoszansa na nagrodzenie zwycięzców, ale także możliwość spotkania się wszystkichuczestników, konkurentów i partnerów biznesowych w jedynej miejscu – mówi PawełCybulak.