LOT: Pożegnanie Embraera 145
LOT żegna Embraery 145. Ten typ samolotu, zwany popularnie „Ołówkiem”lub „Długopisem”, zostaje oficjalnie zdjęty z siatki połączeń LOT-u. Jego miejsce zajmują następcy –Embraery 170, 175 i najnowszy nabytek LOT-u, Embarer 190-200, nazywany również ERJ- 195.
Pasażerowie ostatniego rejsu (wykonanego w piątek, 15.04.2011 na trasie Gdańsk – Warszawa)otrzymali drobne upominki oraz pamiątkowe dyplomy podpisane przez kapitana Sławomira Majchra.
Embraer 145 był pierwszym typem samolotu brazylijskiego producenta, jaki pojawił się we flocie LOT-u pod koniec lat 90-tych. Na podstawie zawartego 21 stycznia 1999 roku kontraktu, LOT otrzymał 14 maszyn tego typu, które obsługiwały bliskie trasy europejskie i połączenia krajowe.
Jego sylwetka, ozdobiona wielkimi czerwonymi sercami, od kilku lat towarzyszyła kolejnym edycjom Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, pełniąc rolę OrkiestroLOTu.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
W roku 2003 LOT zawarł kolejny kontrakt na dostawy Embraerów 170, a w 2007 roku na Embraery 175 oraz najnowszy typ ERJ-195.
Obecnie, po zakończeniu eksploatacji Embraerów145, LOT użytkuje 10 brazylijskich samolotów typu ERJ-170, 14 ERJ-175 oraz jeden ERJ-195. W bieżącym i następnym roku flotę LOT-u uzupełnią kolejne trzy egzemplarze ERJ-195.