LOT na wiosnę: z Krakowa do Budapesztu. I częściej do Chicago
PLL LOT od 28 kwietnia tego roku uruchomią nowe połączenie z Krakowa do stolicy Węgier, Budapesztu. Narodowy przewoźnik planuje także zwiększenie od lipca częstotliwości bezpośrednich rejsów między Krakowem a Chicago: do dwóch w tygodniu.
Do końca sezonu letniego, czyli do 27 października, LOT będzie wykonywał sześć rejsów z Krakowa do Budapesztu – we wszystkie dni tygodnia oprócz czwartków, samolotem oferującym co najmniej 78 miejsc dla pasażerów w trzech klasach podróży. Maszyna będzie startowała z Kraków Airport o godz. 7:55, a lądowała w stolicy Węgier o 9:00. Wyloty z Budapesztu do Krakowa zaplanowane są na 9:35.
Jak zaznaczył w czwartek Adrian Kubicki, dyrektor biura komunikacji korporacyjnej LOT, nowe połączenie pozwoli pasażerom z południa Polski na wygodne przesiadki w Budapeszcie na nowe rejsy dalekodystansowe LOT-u do Stanów Zjednoczonych. Od 3 maja polski przewoźnik rozpocznie regularne loty z Budapesztu do Nowego Jorku – a od 5 maja do Chicago.
Przypomniał on, że pod względem liczby pasażerów Kraków jest drugim w Polsce i pierwszym w regionach portem lotniczym.
„Konsekwentnie wzmacniamy swoją obecność w tym miejscu. W założeniach strategicznych niezmiennie koncentrujemy się na budowaniu ruchu transferowego przez hub LOT-u w Warszawie. Jednocześnie w miarę pojawiających się możliwości biznesowych i większej dostępności floty, LOT wykorzystuje potencjał połączeń spoza Warszawy, m.in. z Krakowa” – zaznaczył Kubicki.
Przedstawiciel narodowego przewoźnika poinformował też, że od 5 lipca LOT zwiększy częstotliwość bezpośrednich rejsów między Krakowem a Chicago: do dwóch w tygodniu. Z Chicago samolot będzie startował w czwartki o 17:25, a lądował o 9:25 następnego dnia. Z Krakowa w piątki pasażerowie wystartują o 12:40, a lądowanie planowane jest o 15:40 czasu miejscowego.
W ocenie prezesa Kraków Airport Radosława Włoszka, dalszy rozwój siatki połączeń LOT-u w krakowskim lotnisku to efekt wspólne działań portu i przewoźnika.
„Zwiększenie częstotliwości rejsów na trasie Kraków-Chicago to dowód na duże zainteresowanie pasażerów zainaugurowanym kilka miesięcy temu połączeniem i potwierdzenie bliskich związków pomiędzy obydwoma miastami i regionami” – ocenił.
Jak wynika z najnowszych danych, z bezpośredniego połączenia lotniczego między Krakowem a Chicago korzysta 90 tys. osób rocznie.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„Z kolei Budapeszt to kolejne połączenie z Krakowa do Europy Środkowej adresowane zarówno do pasażerów podróżujących w celach biznesowych, jak i turystycznych” – dodał prezes lotniska.
Od początku 2016 r. LOT ogłosił uruchomienie łącznie 50 tras, m.in. z Warszawy do Tokio, Seulu, Los Angeles, Newark i Astany oraz z Krakowa do Chicago. W 2018 r. LOT poleci po raz pierwszy m.in. z Rzeszowa: do Tel Awiwu (11 marca) i Newark (30 kwietnia), a z Warszawy: do Dubrownika (3 maja) i Singapuru (od połowy maja). W 2017 r. LOT przewiózł ponad 6,8 mln pasażerów, czyli więcej o prawie 1,5 mln niż rok wcześniej i 2,5 mln więcej niż w r. 2015. Do 2020 r. LOT prognozuje osiągnięcie wyniku ponad 10 mln pasażerów rocznie.
Kraków Airport jest drugim lotniskiem w Polsce pod względem liczby obsłużonych pasażerów i największym portem regionalnym, który w zeszłym roku odprawił ponad 5,8 mln osób, a na ten rok prognozuje 9-proc. wzrost ruchu pasażerskiego.
W zimowym rozkładzie lotów, który obowiązuje od 30 października, ma 89 bezpośrednich połączeń regularnych do 23 krajów. Oferuje je 15 przewoźników operujących z krakowskiego lotniska: Austrian Airlines, British Airways, Brussels Airlines, easyJet, EL Al, Eurowings, Finnair, Jet2.com, KLM, Lufthansa, Norwegian, PLL LOT, Ryanair, SWISS International Air Lines, Skandynawskie Linie Lotnicze SAS oraz Ukraine International Airlines.(PAP)
„