LOT ma braki taborowe. Będzie leasingował samoloty z Brazylii

infoair
03.02.2020 08:30

LOT podpisał listintencyjny z brazylijską firmą Azul na leasing 18 samolotów średniego zasięgutypu Embraer 195, z opcją rozszerzenia zamówienia o kolejne 14 – poinformowałaPAP spółka. Do końca br. LOT chce pozyskać 10 z 18 zamówionych maszyn; średniawieku tych samolotów to około 6 lat.

„LOT podpisał list intencyjny z brazylijską firmą Azulna leasing 18 Embraerów 195 z opcją rozszerzenia zamówienia o kolejne 14egzemplarzy. W sumie do końca 2020 roku LOT pozyska w ten sposób 10 z 18zamówionych maszyn” – poinformowała spóła w komunikacie.

Samolot Embraer 195 może zabrać na pokład do 118 osób. Jaktłumaczy spółka, nowe dostawy możliwe są dzięki zawartej współpracy z liniamiAzul oraz leasingodawcami, z którymi ta brazylijska linia ma zawarte umowy.

„Dzięki transakcji LOT stanie się największymoperatorem embraerów w Europie z flotą liczącą w sumie ponad 50 maszyn” -przekazała spółka.

Prezes PLL LOT Rafał Milczarski podkreśla, że kontraktpozwoli uzupełnić flotę w segmencie wąskokadłubowym, a także zapewni w krótkimczasie ciągłość operacyjną przy zachowaniu efektywności kosztowej.

„Samoloty te doskonale sprawdzą się na popularnycheuropejskich trasach i pozwolą na dalszy rozwój siatki połączeń z naszychhub-ów w Warszawie i Budapeszcie. Tym samym LOT będzie dysponował największąflotą Embraerów w Europie i jedną z większych na świecie” – powiedziałcytowany w komunikacie Milczarski.

Embraery we flocie LOT-u obsługują połączenia krajowe iśredniodystansowe m.in. do Krakowa, Frankfurtu, Wiednia, Monachium, Barcelony,Genewy, Odessy, Kijowa czy Kopenhagi. LOT jako pierwszy przewoźnik na świecierozpoczął eksploatację pierwszej generacji E-Jetów w 2004 roku. Obecnie flotaliczy 37 maszyn – 6 Embraerów 170, 12 – E175, 15 – E195 oraz 4 – E190 pozyskanespecjalnie do obsługi połączeń do London-City. Dzięki kontraktowi z Azulem, do2023 roku ich liczba we flocie LOT-u wzrośnie do ponad 50 sztuk.

„Ujednolicona flota samolotów pochodzących od jednegoproducenta pozwala na dodatkową redukcję kosztów między innymi obsługitechnicznej oraz planowania pracy załóg” – wskazuje spółka.

LOT tłumaczy, że zamówienie nowych samolotówwąskokadłubowych jest jednym z elementów strategii, którą przewoźnik wdraża odpoczątku 2016 roku. LOT rozwija swoją flotę również w segmencie dalekiegozasięgu. Do końca tego roku do floty LOT-u zostaną włączone kolejne dwa Boeingi787 Dreamliner, dzięki czemu ich liczba zwiększy się do 17.