LOT: Coraz lepsze wyniki

infoair
09.09.2011 14:26

Podczas pierwszego dnia XXI Forum Ekonomicznego w Krynicy Marcin Piróg, Prezes Polskich Linii Lotniczych LOT poinformował o dobrych wynikach polskiego przewoźnika w okresie wakacyjnym 2011 roku.W świetle półrocznych wyników, które LOT prezentował pod koniec lipca br. Prezes Marcin Piróg przedstawił wyniki z początku trzeciego kwartału 2011 roku. Odnosząc się do realizowanej strategii Prezes Piróg poinformował, że m.in. pomimo rosnących cen paliw PLL LOT utrzymuje tendencję wzrostową. Dynamika przewozu Pasażerów w lipcu br. na rejsach międzynarodowych średniego zasięgu wzrosła o 7,2 %, a na rejsach krajowych o 4,4% w porównaniu do lipca 2010 roku. Nasz optymizm wynikający z zadowalających wyników pierwszego półrocza nie był przedwczesny –powiedział Marcin Piróg, Prezes Zarządu PLL LOT S.A. Wyniki lipca i sierpnia potwierdzają skuteczną realizację naszej strategii–dodał Marcin Piróg. Wynik netto za siedem miesięcy br. wyniósł plus 140,3 mln złotych w porównaniu do minus 64,5 mln złotych w roku ubiegłym. Taki wynik był możliwy m.in. dzięki transakcjom kapitałowym zrealizowanym przez LOT na początku roku. Wynik z podstawowej działalności operacyjnej w lipcu wyniósł plus 28,6 mln złotych i był o 27,1 mln lepszy niż w lipcu poprzedniego roku. Wyniki przewozowe w klasie biznes poprawiły się w lipcu 2011 roku aż o 32,1 % na rejsach średniego zasięgu oraz o 26,8 % na rejsach długodystansowych w porównaniu do lipca ubiegłego roku. Punktualność oraz regularności wykonywanych przez LOT rejsów uległy również znacznej poprawie –średnia punktualność wyniosła 84,7%, a regularność wzrosła do 97,4%. W sierpniu nastąpił również wzrost sprzedaży biletów związany m.in. z intensywnym rozwojem ruchu biznesowego. Sprzedaż biletów została zwiększona o 10 % względem sierpnia roku 2010.