LOT chce CPK. I może się dołożyć do budowy

infoair
14.05.2019 15:30

Podczas panelu w ramach Europejskiego Kongresu Gospodarczegoprezes przewoźnika pytany był, czy spółka jest w stanie partycypować w kosztachbudowy nowego lotniska. „Myślę, że tak, bo to zwyczajnie się opłaca. My nakażdy projekt spoglądamy z perspektywy biznesowej, musimy mieć konkretny zwrotz inwestycji” – powiedział.

Zastrzegł jednak, że aby tak się stało, musi zniknąć ryzykoregulacyjne. Jak mówił, chodzi o to, by zniknęła obawa, o „różne czynniki,które miałyby ochotę zablokować budowę tego portu, kierując się różnymiinteresami ale z pewnością nie tym, który dla Polski jest najważniejszy”.

„W momencie, gdy to ryzyko minie – myślę, że tenprojekt będzie znakomitym interesem. Jeśli będę prezesem LOT-u, to będę gorącymorędownikiem tego, by się w ten projekt zaangażować” – zadeklarował.

Centralny Port Komunikacyjny to planowany węzeł przesiadkowymiędzy Warszawą i Łodzią, który zintegruje transport lotniczy, kolejowy idrogowy. W ramach tego projektu w odległości 37 km na zachód od Warszawy, naobszarze ok. 3 tys. hektarów zostanie wybudowany Port Lotniczy Solidarność,który w pierwszym etapie będzie w stanie obsługiwać 45 mln pasażerów rocznie. Wskład CPK wejdą też inwestycje kolejowe: węzeł w bezpośredniej bliskości portulotniczego i połączenia na terenie kraju, które umożliwią przejazd międzyWarszawą a największymi polskimi miastami w czasie nie dłuższym niż 2,5 godz.

Do końca 2019 r. mają się zakończyć prace przygotowawcze, aport powinien być zbudowany do końca 2027 r. CPK jest w 100 proc. własnościąSkarbu Państwa, zaliczając się do spółek strategicznych z punktu widzeniainteresów kraju. (PAP)